čtvrtek 25. června 2015

Plaváčci

Že existují nějaké kurzy plavání kojenců, jsem se dozvěděla v těhotenství z chytrých časopisů od mé nejmilejší kamarádky Peti :) Většinou se uvádí, že ideální čas začít je v půl roce dítěte a když se blížil Adélčin půlrok, začala jsem vybírat kurz. Samozřejmě můžete začít chodit i později, ale zpětně můžu říct, že půl rok je ideální věk, děti jsou většinou tou dobou hodné a u oblíkání plavek vám budou krásně ležet :)

Mám to štěstí, že v místě našeho brněnského bydliště je dětský Klub Fontána (web zde), kde kurzy pořádají. Recenze byly dobré, bazén máme asi 5 minut od domu, takže bylo vybráno celkem rychle. A rozhodli jsme se správně, teď už máme zaplacený druhý kurz a z Adélky je malý vodník, vodu miluje!

A k čemu takové plavání vůbec je?
  • zlepšuje psychomotorický a motorický vývoj dětí
  • rovnoměrně zatěžuje a posiluje všechny partie těla dětí
  • zatěžuje kardiovaskulární systém a tím se stává odolnější
  • dítě se nebude bát vody
Málokdo ví, že se děti rodí s tzv. potápěcím reflexem (mají ho zhruba do půl roku věku). Když se jim cizí tekutina dostane do hrtanu, příklopka se uzavře a dýchací cesty se zablokují. Poté následuje reflex, kdy se paže a nohy začnou rytmicky pohybovat a dítě se snaží dostat na hladinu vody. Tento reflex funguje jen při pár prvních potopeních, později se dítě učí zadržovat dech.

V prvních lekcích plavání se dítě učí tzv. signál, na určité heslo se seznamuje s vodou. Nejdříve se mu potírá obličej mokrou rukou, poté se mu z kalíšku lije voda na hlavu a dítě si tak zvyká na to, že při vyslovení signálu má zadržet dech. Později, až je na to dítě připravené, přichází první potopení.

Plavat chodíme od ledna a pokrok, který za tu dobu A. udělala, je obrovský. Potápět se začala na třetí lekci, dnes už ji nerozhodí ani to, když mi ji lektorka hodí do vody a ona ke mně doplave. Proplouvá obručí pod vodou a krásně se ke mně dokope. Ve vodě bez nadechnutí vydrží asi 5 sekund.







Taky zvažujete, jestli chodit plavat? 

Při výběru kurzu je důležité zjistit si následující:

  • teplotu vody a vzduchu
  • zda je bazén určený pouze pro děti nebo je přístupný i dospělým (kurz pro děti totiž pořádá např. i aquapark nebo veřejný bazén. Z osobní zkušenosti doporučuji pouze bazén, který je určený dětem).
  • zda se dají omluvené lekce nahradit
  • kvalifikace lektorek a hlavně to, zda jsou vám lektorky sympatické
Budete potřebovat pouze plavky pro sebe a dítě (buď jednorázové nebo například neoprenové), někde vyžadují i koupací čepici pro rodiče.

Na to, že jsem se nerozhodovala mezi více kurzy, vybírala jsem hlavně podle toho, abychom to měli blízko a nemuseli cestovat MHD, jsem maximálně spokojená. Lektorky v DK Fontána jsou úžasné. Jde vidět, že svoji práci dělají s láskou a ne z povinnosti. Bazén je určený pouze pro děti, je dostatečně velký a krásně teplý, takže jsem si v zimě připadala jak v termálech :) Po plávání je k dispozici velká herna, kde se dítě může v klidu najíst a aklimatizovat se.

Cena kurzu je cca 2000,- (samozřejmě se liší dle lokality), pokud jste klientem VZP, pojišťovna vám proplatí příspěvek 500 Kč.

Takže pokud přemýšlíte, co s časem a jakou aktivitu dítěti vymyslet, doporučuji všemi deseti! Adelína odchází vždy s úsměvem:)

Z.♥








4 komentáře

  1. Moja teta tiež začala chodiť plávať s mojim bratrancom, keď mal asi pol roka. Teraz bude mať v lete dva rôčky, stále plávať chodia, no už nie tak veľmi často, ale nevie si to vynachváliť :D
    Krásne fotky, Adélka je roztomilá ♥
    beelievin.blogspot.com

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je to fakt super, jsem ráda, že doba, ve které žiju, nabízí tolik možností vyžití.
      A díky, Adélce vyřídím kompliment:)

      Vymazat
  2. Můj bratranec i setřenice chodili, když byly malý a teta si to nemohla vynachválit i mně se to moc líbilo, myslím, že až budu mít děti, tak se určitě také zapíšu :)

    OdpovědětVymazat

Latest Instagrams

© U nás doma. Design by Fearne.