čtvrtek 11. června 2015

Šátky--->testováno s láskou ♥

Nedávno jsem psala recenze na nosítka pro děti a protože článek měl celkem úspěch a některým lidem pomohl v rozhodování, rozhodla jsem se sepsat své zkušenosti se šátky, které jsme s dcerou vyzkoušely. 

Jako většina maminek, co se rozhodly, že chtějí zkusit šátek, jsem na začátku byla naprosto bezradná. Desítky značek, desítky vzorů, různá gramáž, délka, spousta úvazu. Bylo dost těžké se tím vším prokousat. Kamarádka mi poradila skupinu Nosíme děti na FB (odkaz zde), kde jsou opravdu ochotné holky, zkušené šátkařky, co jim pod rukama prošly desítky, možná i stovky šátků. Velikou výhodou je i to, že je ve skupině prodejní album, kde je vždy obrovský výběr už zanošených šátků.

BABYLONIA

První šátek, který jsem si koupila, byl Babylonia Pink Pepper (z bazaru na FB ve skupině Nosíme děti). Jako každý začínající jsem za šátek chtěla utratit co nejmíň s tím, aby mi vydržel co nejdýl.



Poměr cena/kvalita byl dobrý. Dcera měla 8 týdnů, když jsem si ji poprvé uvázala. Natrénovala jsem doma z videí, pak jsme jeli k babičce, byl podzim, Adélku jsem si navázala a vyrazily jsme do vinohradu. Vzpomínám na to, jak kdyby to bylo dnes:) Na fotce je můj první úvaz s dcerou v životě.


Pro nenáročné opravdu dobrá volba, šátek se příjemně dotahoval, měl hezkou barvu. Víc se u malého dítěte asi nedá posuzovat. Dcera měla kolem 6 kilo a její váhu jsem necítila, takže za mě spokojenost.


VATANAI

Asi po 3 měsících jsem si řekla, že bych chtěla změnu, přece jenom nosící období je tak krátké, tak bych ráda vyzkoušela šátků víc. Opět jsem vybrala ve FB skupině, tentokrát šátek Vatanai Lavaredo.


Šátek má krásný vzor, je takový lesklý, klouzavý, o třídu lepší jak Babylonia. Vhodný na miminka do cca 6 měsíců, pak už není tak nosný. Krásně se s ním ale vázalo, perfektně se utahoval a co mi maximálně vyhovovalo-byl úzký--tím jsem zjistila, že pokud budu kupovat další šátek, určitě se budu dívat na šířku šátků. 


Šátek s námi byl na horách (ano, k nepochopení všech jsme byli na horách bez kočáru :)), přežili jsme zimu, ale dcera dál přibírala rychlým tempem, tak byl čas na změnu, šátek už nebyl tolik pohodlný.


DIDYMOS LISCA 

Vždy se mi hrozně líbily šátky značky Didymos, byly na ně úžasné recenze, zakladatelka této značky byla průkopnicí nošení v Evropě, tak jsem si řekla, že musíme něco vyzkoušet. Vybírala jsem a vybírala, až jsem se rozhodla pro Didymos Lisca Pastel.

V porovnání s Vatanaiem 100:1. Lisca má gramáž 250 g/m2, což bylo znát. Je úžasně měkký, klouzavý, takový mazel. Taky to byl šátek, se kterým jsem se poprvé odhodlala vázat batoh na záda. Byl super! U druhého dítěte bych ho pořídila znovu, jen dřív. Dcera měla cca 7 měsíců, podruhé bych ho pořídila na podzim/zimu klidně na novorozence. Na léto moc vhodný není, bylo by v něm teplo (není to ale dekoidní šátek!). Důvod prodeje byl ten, že mi přišel moc nevýrazný, preferuji radši barvy.


YARO

Chtěla jsem vyzkoušet i příměsi, Adelína začala být už pořádně těžká, v půl roce měla k 10 kilům a pokukovala jsem po něčem, co mi nošení usnadní. Kočár jsme v té době už vůbec nevyužívali a nosila jsem několik hodin denně. Protože jsem měla doma už celkem komínek, nechtěla jsem moc utrácet a kamarádka mi doporučila šátky Yaro.



Vybrala jsem Yaro Twigs Blue White, s příměsí lnu. Musím říct, že příměs opravdu dělá zázraky. Do té doby jsem měla jen samé bavlněné šátky a len, dá se říct, nosí sám. Má ale velikou nevýhodu, je náročný na údržbu. Bylo to poprvé, co jsem šátek koupila nový a když jsem ho poprvé navázala, byl jak prkno. Takže nás čekalo zdlouhavé zanášení-vánočkování, žehlení po každém navázání, seděla jsem na něj....Musím říct, že mě to dost otravovalo, podruhé bych si lněný šátek určitě pořídila zanošený. 
Výhodou této značky je určitě cena, hezké barvy, jsou opravdu nosné, ale na mě byl moc široký, špatně se mi s ním pracovalo. Kdo ale sháníte nosného pracanta za dobrou cenu a více vám vyhovují širší šátky, určitě vyberte Yaro.

DIDYMOS INDIO AURORA

Liscu jsem prodala, Yaro jsem prodala a pořád jsem hledala něco, co mě tak chytne, že si ho nec.hám a nikdy ho neprodám :) Když jsem se o šátky začala zajímat a občas, když dítě spalo, si prohlížela, jaké značky a vzory vůbec jsou, narazila jsem na Auroru a ten vzor si zamilovala. Šátek je naživo úžasný, mění barvy, leskne se, je tenoučký, úzký, vzdušný. Na léto ideál (to platí pro všechny šátky Didymos Indio).



Adelína měla tou dobou už přes 10 kg a pořád mi byl pohodlný. Zažily jsme s ním teplejší počasí-osvědčil se. Určitě se ho na druhé dítě opět pořídím, ale jak jsem psala u Liscy-zase dřív, ideálně na novorozence.

Byl to první šátek, se kterým jsem pokořila Double Hammock, obávaný postrach začínajících nosnic :)




V té době jsem z 90% šátkovala, měla jsem Kibi, které mi nesedělo, bolela mě z něj krční páteř a tak jsem jen vázala a vázala.


LENNY LAMB 

Chybělo mi něco víc barevného, ve volných chvílích jsem stále hledala vzory, co mě nadchnou, chtěla jsem zase vyzkoušet něco nového a pak jsem objevila Lenny lamb awesome blossom. Do toho vzoru jsem se zamilovala na první pohled! Je to jediný šátek, který teď doma mám, splňuje veškeré mé požadavky. Je nosný (výrobce uvádí gramáž 250-300 g/m2), je z moc příjemného materiálu, z každé strany má jinou barvu a v réalu vypadá ještě líp jak na fotkách. 





Navíc jsme se díky němu stali slavní a naše fotky můžete vidět na šátkománii (zde) a v současné době i na stránkách DM :-) (zde)


Zatím to vypadá na konec našeho putování, ale nebojím se, že bych si ještě něco pěkného nekoupila.

Pokud bych svoje zkušenosti měla shrnout:
  • nejvíc jsem byla spokojená se značkou Didymos a Lenny lamb
  • na druhé dítě si určitě pořídím šátek z řady Didymos Indio a Didymos Lisca
  • nebojte se investic! Šátky nejsou jak kočárky, každý šátek, který šel o dům dál, jsem prodala buď za cenu stejnou, jako jsem kupovala, nebo se ztrátou max 200,- Kč. A vždy do týdne!
  • na těžší děti opravdu šátky s příměsí nebo vyšší gramáží
  • to, co vyhovuje a líbí se mně, nemusí vyhovovat a líbit se vám, neexistuje univerzální a nejlepší šátek
  • to, že někdo odnosí dítě v 1 šátku, neznamená, že je nejlepší. Člověk dokáže srovnávat až poté, co jich vyzkouší víc a mám odzkoušeno, že s cenou roste kvalita a zvyšuje se standard pro nosícího
  • kritéria pro výběr šátku jsou---nosnost (sledujte gramáž), šířka šátku, materiál, délka
  • nosící období je tak krátké, tak proč nezkoušet, co to jde..:)

Ať se vám krásně nosí!

Z.


Okomentovat

Latest Instagrams

© U nás doma. Design by Fearne.