středa 3. června 2015

Z břicha na břicho

Ještě před tím, než se mi narodila dcera, jsem byla rozhodnutá, že budu své dítě nosit. Po nástupu na mateřskou dovolenou jsem trávila hodiny a hodiny pročítáním článků o šátcích, ergonomickém typu nosítek a všeobecně o nošení dětí, až mi z toho šla hlava kolem. Ještě před porodem jsem si pořídila nosítko a říkala si, jsem připravena, Adélka se může narodit.

Pro neznalce tématiky nebo třeba pro ty, co toto téma zajímá obecné info například zde.

Když jsem si dovezla domů z porodnice ten malý uzlíček štěstí, nevěřila jsem, že bych byla schopná tak křehké stvoření navázat do šátku či nosítka. Moje dcera byla jako novorozenec extrémně hodné dítě, v podstatě se jen kojila nebo spala. Samozřejmě s postupem času přišly dny, kdy nemohla usnout nebo měla plačtivou náladu a tak jsem se odhodlala. Od 14 dnů svoji dceru nosím pravidelně, někdy celé dny. Když rostou zuby, je nemocná, nebo jdeme někam na výlet, je šátek tou nejlepší pomůckou. Z nošení se stala až vášeň, už zdaleka nejde jen o praktické hledisko, ale je to věc, která spojuje mě a moji dceru, je to pocit, který nejde popsat.

Říká se, že dítě je 9 měsíců v břichu matky a je pak zcela proti přírodě odložit jej do postýlky či kočárku.

I dnes, když má dcera skoro 11 měsíců, si nošení maximálně užívám a po tom pocitu, když si na vás vaše dítě položí hlavu a usne, se mi jednou bude opravdu stýskat 


A jak to máte s nošením vy?









Z.

4 komentáře

  1. Kontaktní rodičovství je krásné a jsem moc ráda, že se rozmáhá čím dál víc!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já jsem ráda, že existují lidi s podobným názorem. Díky za komentář!

      Vymazat
  2. Zuzi, opět podnětný článek, jakožto odbornice na "šátkování", poradila bys prosím, jak na úvazy, resp kde okoukat správnou techniku (malý má dva týdny:) předem kuji!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pokud mas pevny satek,je urcite nejlepsim uvazem kriz s kapsou uvnitr (vazu jej doted v 18m dcery.A nejlepsi ucitelkou je urcite Vonzino1 na youtube,ma tam videa na uplne vsechny uvazy na svete :-)

      Vymazat

Latest Instagrams

© U nás doma. Design by Fearne.