pondělí 27. července 2015

O postavě, váze, výmluvách a cvičení

Vy, co čtete můj blog, víte, že má dcera má rok. To znamená, že doma nemám miminko, ale velmi aktivní batole, co se ani na chvíli nezastaví. Taky to ale znamená, že uplynul rok od porodu, od doby, co jsem měla s obrovským břichem 90 kg a ráda bych napsala něco málo o tom, jak vnímám já termín „postava po dětech“.

Nejdřív musím říct, že nesnáším výmluvy. Například výmluvy na to, jak se někomu nelíbí v práci a jen si stěžuje (dá se přece najít práce jiná, lepší), výmluvy na svůj vzhled (každý na sobě může zapracovat) a hlavně výmluvu, kterou jsem slyšela několikrát: „ po porodu mi zůstalo x kg nahoře a nedaří se mi to zhubnout“.

Já jsem nikdy nebyla hubená. Mám normální postavu, žádná vychrtlina. Samozřejmě se u mě střídalo občas období, kdy jsem byla oplácaná s dobou, kdy jsem se cítila líp. Když jsem byla těhotná, nemám pocit, že bych jedla víc, spíš jsem se v ničem neomezovala a sladkost jsem si dopřála každý den. Dá se říct, že jsem se na krásné životní období moc těšila celý život, protože člověk může jíst, co se mu zlíbí a svoji váhu svede na svůj stav a toto období jsem si užívala maximálně.

Nikdy nezapomenu na ten pocit, když jsem se poprvé podívala na svoje břicho po porodu. Vypadalo jak právě vyfouknutý balónek. Nehroutila jsem se ale, jen jsem si říkala, že budu muset hodně máknout, abych vypadala tak, jako dřív.

Tělo po dítěti vypadá úplně jinak. Tuk se ukládá do jiných partií, břicho se zatahuje postupně. Často se tvrdí, že dítě v matce 9 měsíců roste a dalších 9 měsíců má tělo matky na to, aby se vrátilo do původního stavu. Říkala jsem si, že mám konečně čas a prostor na to, abych začala pořádně cvičit a že bych do konce mateřské chtěla mít 60 kg. Pořád jsem kolem sebe totiž viděla motivující fotky těch, co pravidelně cvičí, běhají a mění svá těla k lepšímu.

Celou zimu a jaro jsem poctivě chodila na dlouhé procházky. Každý den, za každého počasí, denně jsem ušla minimálně 8 km. Hodně to bylo dané tím, že jsme měli nesnesitelné sousedy a mně bylo líp venku, než doma. 

Jím pořád stejně, nepřecpávám se, každý den si dopřeju něco sladkého.

Momentálně jsem ve stádiu, kdy mám o 10 kg míň než před otěhotněním, hranici 60 kg jsem překonala. Na dlouhé procházky už nechodím, ale snažím se být každý den venku. Když dítě spí, cvičím, nesedím u televize. Veškeré domácí práce dělám s dcerou na zádech. Zkuste si někdy umýt zem nebo okna s 11 kg batůžkem. Nemám žádné hlídání na to, abych chodila do posilovny, nakupovat nebo měla čas pro sebe. Starám se o dceru jen já, večer se jí věnuje muž, některé víkendy si Adélku mí rodiče vezmou na hodinu ven, to je vše.

Proč píšu tento článek?

Nevymlouvejme se. Pokud něco chcete, jděte za tím a neseďte a nečekejte, až vám to spadne do klína.

Pokud chcete zhubnout, cvičte. Na cvičení vám stačí karimatka, na chůzi nepotřebujete nic.To, že máte dítě, opravdu není překážkou.

Z.♥


5 komentářů

  1. To je rozhodně super přístup!! Já přímo nesnáším lidi, co se pořád na něco vymlouvají :) Věřím, že začátky bývají těžké, ale všechno se dá nějak zvládnout! Takže za mě máš rozhodně velký obdiv, šla jsi na to jinou cestou než třeba osttaní, ale rozhodně to má velký efekt a já ti k tomu gratuluji :) jen tak dá :) (i když už to teď asi nebude potřeba, když máš 50 kg, jestli hadám správně ;) )

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky, jsi hodná!
      Ne, 50 kg nemám, mám teď nějakých 58-59, ale už to je na mě moc, měřím skoro 180 cm.
      Já nehubla cíleně, jen nesnáším sezení doma na zadku, člověk si musí udělat nějaký režim, program, obvzlášť pokud je doma s dítětem, jinak by mu přeskočilo :)









      Vymazat
  2. Mohu se zeptat, co doma cvičíte? Hledám inspiraci na cvičení. Mám půlroční holčičku a snažím se každ den něco dělat. S kojením na mě přišly nezvladatelné chutě na sladkosti i slanosti,tak se to snažím kompenzovat cvičením. Navíc jsem se už začala cítit poněkud rosolovatě a bezsvale :) Já chodím na místní cvičení s kočárky a teď jsem se pomalu vrátila k HIIT (ZuzkaLight, Rutina atd)
    Díky za odpověď a máte hezký blog

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju za pochvalu, jsem ráda, že se ti u mě líbí. (Prosím, tykejme si:)
      Mám doma stepper, takže když už cvičím, tak si dám večer 20 minut na stepperu a pak posilování břicha--sedy lehy, sklapovačky, 3 série po 20.

      Necvičím dle žádných návodů.

      Poslední dobou cvičení flákám, protože jsem teď pořád nějak unavená a nevyspaná, takže spánek doháním zároveň s dcerou.

      A každý den se snažím vyjít aspoň na 3-5 km procházku.

      Vymazat
    2. A zvu tě na malou soutěž :)
      http://unasdomacz.blogspot.cz/2015/08/mala-giveaway.html

      Vymazat

Latest Instagrams

© U nás doma. Design by Fearne.