pátek 14. srpna 2015

Makový koláč z drobenky


Nejsem moc milovníkem máku, mám ho ráda jen jednou za čas. Včera ale nastal ten den a já na něj dostala chuť.

Pátrala jsem na internetu a hledala vhodný recept na koláč, jaký jsem ještě nikdy nejedla a pak ho našla. Je moc jednoduchý, rychlý, kromě máku budete potřebovat jen suroviny, které máte běžně doma.

Poté, co jsem koláč ochutnala, se hned zařadil mezi moje nejoblíbenější recepty, je opravdu výborný. Dnes jsem koláč snídala, vychlazený přes noc je ještě lepší jak včera :)

Na koláč potřebujete:

Na těsto: 250 g polohrubé mouky, 100 g cukru krupice, 150 g másla, 1 žloutek
Náplň: 750 ml mléka, 1 banánový pudink, 100 g cukru krupice, 1 bílek, 300 g mletého máku

Ze všech surovin na těsto si udělejte drobenku. Do vymazané dortové formy na dno dejte půl dávky drobenky a pořádně přitlačte na dno.

Pak si uvařte pudink klasickým způsobem a po vychladnutí přidejte cukr a mák+ ušlehaný sníh z bílku. V původním receptu byl vanilkový pudink, který jsme doma neměli, proto jsem ho nahradila banánovým a v kombinaci s mákem chutná opravdu skvěle.

Náplň nalijte na těsto, hezky uhlaďte a nahoru dejte zbytek drobenky.

Pečte ve vyhřáté troubě na 180 stupňů cca 30 minut






Ať Vám chutná!

Z.♥

3 komentáře

  1. Vyzkoušeno :) náplň mi neztuhla, protože jsem na poloviční porci dala špatný poměr pudinku a mléka. Ale chuťově moc dobrý.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To jsem ráda, že chutnalo, příště se vyvede :)
      (Já pudink dělám vždy od oka a dost často neodhadnu ten správný poměr. A pak si vždy říkám, příště už to fakt udělám dle návodu...:))

      Vymazat
  2. Tak jsem dneska udělala koláč podle tohoto receptu a je skvělý. Povedl se, ikdyž jsem ho dělala v bezlepkové variantě, takže děkuji za super recept.

    OdpovědětVymazat

Latest Instagrams

© U nás doma. Design by Fearne.