pátek 4. září 2015

Čtěme dětem

Taky jste v dětství měli oblíbenou pohádku, kterou vám vaši rodiče mohli číst pořád dokola a dokola?

Já jich měla spousty. Dodnes mě baví, když mi můj taťka vypráví, jak dovykládal příběh, já už konečně zavřela oči a vypadalo to, že spím, on se pokoušel potichoučku po špičkách vykrást z pokoje, aby mě nevzbudil, ale marně. Otevřela jsem oči a řekla :"ještě jednou."


Naši mi četli hodně (no, z 90% hlavně mamka) a určitě i díky tomu ve mně vypěstovali lásku ke knihám.Do knihovny jsem chodila snad od první třídy. Dostala jsem svoji kartičku a pravidelně jsme s mamkou chodily pro novou várku knih. Měla jsem to tam moc ráda.
Až jsem byla starší, chodívala jsem tam sama. Četla jsem tak 2 i více knížek týdně. Na svém nočním stolku jsem pravidelně měla hromádku z knížek. Občas si vzpomenu na ty chvíle, kdy mamka došla do pokoje, řekla :"zhasnout a spát" a mě se ještě nechtělo, protože jsem byla zrovna u šíleně napínavé knihy, tak jsem si četla s lampičkou pod peřinou :-)

Dělávali jste to taky tak, že jo?

Po gymplu jsem se rozhodla studovat český jazyk a literaturu, což mi trošku lásku k literatuře změnilo. Je těžký číst kvanta knih, když vás vůbec, ale vůbec nebaví. Často, z mého pohledu, vyučujícím šlo o kvantitu, než o kvalitu.
To ale není předmětem článku, zpátky k dětem.
Od doby, co se Adélka zajímá o knížky, se s ní snažím pravidelně číst. I když nejde zdaleka o čtení v pravém slova smyslu. Není ještě ve fázi, kdy by vydržela poslouchat příběh, to ji nezajímá. Ale miluje leporela!

Občas je to k zbláznění, několikrát za den říkat, jak dělá slepička a jak kohoutek...:-) Ale když jsme pak na procházce a zahlídneme třeba slepici a Adel udělá KOKO, je to radost.
Mám schovaných spousty knih z mého dětství, na ty je ale ještě Adél moc malá, teď by je leda rozškubala. Moc se těším na dobu, až jí budu předčítat před spaním a ona u toho v klidu usne (to je v tuto chvíli zatím nereálný).

Nedávno jsem právě řešila, kde koupit hezká leporela. Šla jsem do hračkářství a prodavačka se na mě dívala až s překvapením, co to po ní chci (což překvapilo zase mě, že v hračkářství nemají ani jedno zvířecí leporelo).
A protože hodně nakupuju na internetu, pátrala jsem a pátrala a nakonec koupila moc hezké pidiknížky. Ilustrace jsou opravdu vyvedené.







Snažím se s Adélkou "číst" každý den. Většinou u toho vydrží opravdu dlouho.

Kdy jste vašim dětem začali číst vy? A mají vaše děti nějakou oblíbenou?
Pokud dítě nemáte, tak kdy jste začali číst v dětství vy?

Krásný víkend všem!

Z.♥

2 komentáře

  1. Dobry den, moc se mi libi Vas blog. Mam 5 mesicni dceru,take Adelku. Chtela jsem se zeptat, od kdy jste zacala cist Adelce? Chtěla bych, aby měla rada knížky, tak jsem jí začala cist uz teď před spaním. Michaela

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hezky den,Miso,

      diky za mila slova.S dcerou jsem cetla az od roku,v te dobe jsme si zacaly prohlizet leporela,povidala jsem ji pribehy,az v tomto veku u toho aspon na chvili vydrzela,driv ne.Pred spanim jsme ji zacali pohadky cist az v dobe,kdy jsem prestala kojit,tedy v roce a pul. Driv to bylo nemozne,protoze ji zajimalo jen kojeni,knizky vubec.Od te doby je ale opravdu vasnivou ctenarkou a knizky si zacala sama vyhledavat a prohlizet.

      Vymazat

Latest Instagrams

© U nás doma. Design by Fearne.