středa 28. října 2015

U fotografa

Minulý týden jsme se byli fotit a od té doby mám v hlavě článek na téma focení.
Jak jste si mohli všimnout, fotíme rádi a často. Oba dva.
Máme ale zoufale málo rodinných fotek, proto chodíme pravidelně k fotografům.

Fotografie má pro mě obrovský význam. Díky nim máme zaznamenané všechny důležité momenty, máme spoustu vzpomínek a těším se na dobu, až budu stará a budu se nostalgicky přehrabovat ve stovkách fotek:-)

Ráda bych se s vámi podělila o naši zkušenost s fotografy.

U pořádné fotografky jsem byla poprvé v době těhotenství, abych měla hezkou památku na bříško.  
https://www.facebook.com/Hellis.Makeup.Photography
Později jsme se šli oba fotit do přírody, fotil nás jeden známý fotograf z okolí Brna.




Cílem tohoto článku není udělat konkrétním fotografům reklamu. Spíš vám ukázat, jaké se mi líbí fotky, jaký mám ráda styl a co zase na fotkách nemám vůbec ráda. 

Focení venku mi naprosto vyhovuje. Na fotkách je pak krásné pozadí, denní světlo vypadá mnohem líp, než to z interiéru a člověk je hned takový uvolněnější. I když jsem byla v 8.měsíci těhotenství, nohy jsem měla oteklé tak, že jsem měla problém si cokoliv obout, z fotek jsem byla nadšená. Jsou přesně takové, jaké mám ráda. Přirozené, plné světla a smíchu. Příčí se mi těhotenské fotky s fotkami z ultrazvuku nebo s omotanou stuhou kolem břicha.
Domluva s fotografem ale byla lehce komplikovanější, nereagoval na e-maily, na fotky jsme čekali šíleně dlouhou dobu a tak jsme hledali dál. Hledali jsme někoho, kdo nám sedne a budeme už chodit jen k němu.

Na podzim, když Adélka měla necelé 3 měsíce, jsme byli na prvním focení s dítětem. Nejdřív jen já a Áďa, opět u Helli, později u jedné brněnské fotografky, která se specializuje hlavně na rodinné focení (podzimní série). Fotky od Helli vyšly nádherně. Měla jsem z toho obavy, jak bude Adélka spolupracovat, přece jen načasovat kojení, spánek a dopravu k fotografovi není jen tak. Malá ale během focení usnula a výsledek byl úžasný. Tyto fotky si prohlížím hodně často a říkám si tu klasickou větu "to snad ani není možný, že byla takhle malá...":-)





Na jaře jsme s Adélkou opět vyrazily k Helli, už potřetí. Přála jsem si fotky s rozkvetlými stromy v pozadí a vychytaly jsme tu správnou dobu


Něco jsme fotily i v interiéru...


Vy, co máte děti, mi dáte za pravdu, že když vyjdou krásné fotky, je radost dvojnásobná. Zachytit totiž dítě i dospělé tak, aby se tvářili aspoň trochu normálně je umění.


Pak jsme se po delší době šli opět fotit ve 3. Náhodou jsem zjistila, že moje bývalá spolužačka fotí a její fotky mě nadchly. S Peťou se vlastně známe už od jeslí, kam jsme spolu chodily. Pak do stejné školky, školy...A pak na sebe narazily až teď, po tolika letech.

Přála jsem si fotky v jarní přírodě, brodili jsme se hustou trávou, skákali přes potok, abychom pak našli ideální místo s ideálním světlem, kde vznikla tahle série a jsou to moje nejoblíbenější fotky vůbec. Z výsledku jsem byla opravdu nadšená a od té doby Peťu nazýváme naší dvorní fotografkou. Líbí se mi, jak pracuje se světlem a jak individuálně přistupuje ke každému focení.

Pokud chcete mít opravdu originální a krásné fotky, mrkněte sem.





V létě jsme pak s Áďou vyrazily na jedno focení do vinohradu, co máme skoro za rohem. Náhodou jsem narazila na jednu fotografku, co má focení spíš jako koníčka než jako profesi a s fotkami jsem taky byla spokojená.



A tak mě napadá. Když rodině řeknu, že se v nejbližší době půjdeme fotit, slyším "Už zaaaas?Vždyť máte milion fotek!"



Chodíme se fotit tak jednou za čtvrt/půl roku. Vždyť právě na fotkách člověk nejvíc vidí, jak mu roste dítě. Pro mě je fotografie tou nejhezčí vzpomínkou a má pro mě obrovský význam.



Jaký význam má focení od fotografa pro vás?
Připadá vám to jako přežitek nebo jste ochotni si zaplatit za pořádného fotografa pro hezkou památku?

A taky stejně jako já nemáte rádi kýč a strnulé pózy?


Hezký sváteční den,
Z.

6 komentářů

  1. U nás je to s focením přesně naopak. Jsem ráda, když udělám jednu fotku rodiny za měsíc a k fotografce chodíme jednou za rok, abychom si vynahradili minimum fotek za zbylé měsíce :-) Uznávám ale že je to pak moc pěkná památka

    OdpovědětVymazat
  2. Krásné fotky! Děkuji za krásný blog! S dovolením budu sledovat a ráda chodit na návštěvu :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já děkuji za pochvalu! Poznávám tě z MK, s dovolením taky budu sledovat :-)

      Vymazat

Latest Instagrams

© U nás doma. Design by Fearne.