čtvrtek 12. května 2016

22 měsíců

Každý 10. den v měsíci mám v diáři zakroužkovaný červeně, znamená to, že je Adélka zase o měsíc starší. Má už 22 měsíců, oslava 2. roku se blíží. 

Opakovala bych se, kdybych psala, že to letí, že ji pořád vnímám jako moje miminko, to už dávno neplatí. Roste z ní osobnost a každým dnem se mění.

Je hodně umanutá, což má po mně i mém muži, je hodně veselá, radostná a dává veškeré emoce hlasitě najevo. Pořád se vrtí, tancuje, poskakuje. Okolí mi často říká, jak je to veselé dítě, nemá problém s cizím prostředím, ani s cizími lidmi, na všechny se směje. Miluje společnost. Problém však nastane, když společnost odejde a jsme spolu jen samy dvě, to mi pak velmi hlasitě a často dává najevo, že potřebuje zábavu. 



A tak musíme mít každý den nějaký program, sedět jen tak doma, by mi neprošlo. Chodíme často mezi děti, na hřiště, na dlouhé vycházky. Když se vrátíme domů na oběd, hlasitě protestuje, že chce být ještě venku. Snažíme se obě dvě bojovat se vzdorem. Některé dny se od rána směje, některé dny se vzbudí se špatnou náladou a visí mi na noze už od 6 hodin, třeba jako dnes :-) Dokáže si sama říct, že se chce nosit, poslední dny mi několikrát přinesla nosítko se slovy "Mami, na!".
Ani jsem si nestihla užít dobu, kdy ji uspával jen táta. Pořád jsem si plánovala, jak konečně někam vyrazím s kamarádkami a než jsem to stihla zrealizovat, změnilo se to. Teď nás vyžaduje oba dva, ukáže nám, kam si máme lehnout, běda, když zaměníme strany, oba dva nás obejme a v objetí i usíná. Když se jí snažím vysvětlit, že potřebuju večer něco udělat, že dnes bude usínat jen s tátou, chápavě přikyvuje, ale stejně to neprojde.
A tak mi nezbývá nic jiného, než to přijmout jako fakt a užívat si to, protože nás věčně u sebe potřebovat nebude a jednou na to budeme nostalgicky vzpomínat.




Právě jsem po hodně dlouhém hledání v okolí objevila miniškolku. Do klasické školky na celý den ji určitě dávat nechci, ale občas by bodlo mít třeba jen půl dne pro sebe a tak chci A. od léta čas od času dávat na půl dne právě do miniškolky. Věřím, že to zvládneme obě dvě. I když jsem ji nikomu cizímu ještě nikdy nenechala a bude to pro mě asi těžší než pro ni.

Z.

Okomentovat

Latest Instagrams

© U nás doma. Design by Fearne.