pátek 24. června 2016

Dovolená snů

Začíná období dovolených a my se na jednu v nejbližších dnech taky chystáme, i když jen v rámci ČR. Pokud letos chcete vyrazit k moři a nevíte kam, mám pro vás jeden tip. Nejhezčí dovolenou jsme zažili na řeckém ostrově Zakynthos a bylo tam prostě nádherně.

Řecko miluju. Byla jsem tam sice jen dvakrát a pevně doufám, že jen co bude Áďa trochu větší a co veškeré peníze nebudeme cpát do úprav kolem domu, podíváme se tam znovu. A i když jsem se nikdy nevracela na to samé místo, sem bych jela znovu hned.


Byli jsme tam v červnu 2013, byla to naše poslední bezdětná dovolená a užili jsme si ji na maximum. Mám moc ráda řeckou kuchyni,to je jeden z důvodu, proč se mi v Řecku tak moc líbí (jsem na to jídlo fakt zatížená :-). I pro tu mentalitu lidí, všichni jsou v pohodě, nikam nespěchají a to mi vyhovuje. Takže jsme se jen váleli u moře, hodně cestovali po ostrově a ochutnávali místní speciality.

Bylo to poprvé, co jsme byli u moře už začátkem června a od té doby vím, že už tam v sezóně nikdy nepojedu. Všude bylo málo lidí, počasí nám vyšlo hezky, i když moře bylo ze začátku trošku studenější.

Už před dovolenou jsem si vyhledávala tipy na místa, která bychom na Zakynthosu měli navštívit. Určitě znáte profláknuté fotky pláže Navagio s vrakem lodi. Je nereálné toto místo navštívit, aniž byste byli obklopeni davy lidí. My jsme se tomu chtěli aspoň trochu vyhnout, takže jsme si pronajali na několik dnů skůtr, vyrazili brzy ráno na druhou stranu ostrova do přístavu Porto Vromi (je to jedno z míst, na které se nedá zapomenout, protože tak tyrkysovou vodu člověk vidí málokdy), koupili si lístek na jednu malou loďku s kapitánem, co vypadal jak Pan účetní Fantozzi, měřil asi 140 cm a vyrazili jsme. Tím, že jsme tam byli opravdu brzy, lidí tam nebylo tolik.

A ta barva vody, to je kýč jak bič!



Cestou zpět jsme se stavili na oběd v taverně, kde jsme byli úplně sami a jen se kochali. To jsou takové ty chvíle, které si pak člověk vybaví, když je venku hnusně a mrzne až praští.




Objeli jsme skoro celý ostrov, navštívili známé pláže, třeba i sirnou pláž Xigiu, kde to šíleně smrdělo a voda tam byla tak ledová, že jsem tam ani nevlezla.




Málem se nám stalo, že jsme neodletěli zpět domů. Na dovolené vždy ztrácím pojem o čase, nevím kolikrát, jaký je den a náhodou nám den před odletem volali naši, v kolik hodin doletíme do Brna a my si uvědomili, že jsme se jaksi zasekli a jsme o den pozadu. Nebyli jsme sbalení, pořád jsme tak nějak mysleli, že se vracíme domů až za 2 dny. Ještě že mě rodiče pravidelně kontrolují i na prahu třicítky :-)

Třeba jsem vás nalákala fotkami, mám jich doma stovky a prohlížíme si je dost často. A tak mě zajímá, jestli je nějaké místo, kam byste se rádi vrátili i vy?

Budu ráda za tipy.

Z.

5 komentářů

  1. Lefkáda na skutru je taky úžasná ;-)

    OdpovědětVymazat
  2. Miluji Řecko byla jsem zatím 10x- projela jsem hodně ostrovů - Zakynthos se mi taky moc líbil.On je vlastně každý ten ostrov úplně jiný.
    Nejvíc mě očarovalo Santorini tam jsem se i vrátila po roce - úžasné.... člověk si připadá jak v pohádce..... je fakt že pro malé dítě není zvlášť nijak vhodný, ale dospěláci si užijí.
    Hodně se mi líbilo na Peloponesu v Tolu taky jsem tam byla 2x.....na Krétě taky i ostatní ale by stály za návrat,ale já ráda i poznávám nové....ať se rozhodneš kamkoli neprohloupíš...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky si myslím, že ať jede člověk v Řecku kamkoliv, neprohloupí. Santorini je naše vysněné místo, tak snad se tam dostaneme. Díky za tipy!

      Vymazat
  3. Jeee tak to je bomba, to bych klidne zkusila! A jake misto konkretne bys doporucila na tom Zakynthosu? My moc neridime, ale snad je tam i nejake misto pro rodiny? Idealne s pisecnou plazi:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. My bydleli v letovisku Argassi a byla jsem tam moc spokojená. Je tam klid, vše po ruce, v blízkosti známé pláže, žádné diskotéky a noční kluby...Podruhé bych jela na stejné místo.

      Vymazat

Latest Instagrams

© U nás doma. Design by Fearne.