neděle 19. června 2016

Od našeho stolu

Když jsem začala psát blog, jedním z témat příspěvků byly recepty. Jak si pravidelní čtenáři mohli všimnout, s postupem času jsem je přestala psát, protože za prvé recepty psát vůbec neumím a za druhé si říkám, že když někoho inspiruje fotka, recept si dohledá sám.

Na sladkém si ujíždím pořád a peču dost často, zhruba 2x týdně.

Tak přikládám takové shrnutí toho, co u nás doma máme nejradši a co peču nejčastěji.

(Jídlo si fotím pravidelně, pokud se mi vyvede, ambice foodblogera ale rozhodně nemám, nemám totiž trpělivost jídlo si extra aranžovat, takže naberu, cvaknu a sním :-)


Můj úplně nejoblíbenější dezert je cheescake a recept na můj oblíbený recept byl jedním z mých prvních příspěvků. Dělám ho na tisíc způsobů, tady je třeba borůvkový s korpusem ze skořicových sušenek ze zdravé výživy.


Pokud čekáte návštěvu a nemáte čas dělat něco extra pracného, růže z listového těsta jsou ta pravá volba. Stačí jen listové těsto, jablka a skořice a za pár minut je hotovo.


Můj oblíbený letní dort z ovoce, tvarohu, smetany a želatiny.


Taky jsem poprvé vyzkoušela cupcakes. Výsledek rozhodně nevypadal tak, jak jsem si to představovala, ale zase si říkám, že na poprvé to nebyla taková hrůza. Chuťově byly ale moc dobré.


Druhý pokus skončil ještě hůř, neztuhla mi poleva, takže z toho byl jen jahodový přeliv. Vypadá to ale hezky, ne? :-)


 Palačinky jsou náš každotýdenní rituál. Miluju je od dětství, můj muž snad ještě víc a dcera je má taky ráda. Tyto byly ze špaldové mouky, s chia a javorovým sirupem. Většinou se jich snažím udělat víc, aby zbyly i na odpoledne, kdy se muž vrací z práce, často ho ale čeká prázdný talíř.


Jak už jsem psala v některém z příspěvků, většinou každý den začínám snídaní v podobě smoothie. Zkuste to taky, budete se cítit líp a na rána se budete těšit.


Nedávno jsem poprvé zkoušela i mrkvový dort a ten byl! Snědla jsem ho skoro celý sama. Inspirovala jsem se tady.



Mák moc nemusím, ale našla jsem si jeden recept, který chutná snad každému. Recept máte tady.


No a co mám úplně nejradši v sezóně jablek je poctivý domácí štrůdl. Často si dělám listové těsto, je to jednoduché, recept mi dala moje babička. Vždy dělám tři nohavice, dvě pro mě na sladko a jednu pro muže se sýrem a šunkou. On na to sladký bohužel moc není, takže většinou je to na mě, kdo musí vše sníst.



Pokud jsem vás s něčím inspirovala, většinu receptů najdete na mém blogu v záložce RECEPTY. Vařím a peču pouze rychlovky, dítě mi vždy se vším asistuje a pak mám tak hodinu co dělat, abych v kuchyni uklidila tu spoušť.

Dobrou chuť :-)

Z.

6 komentářů

  1. Je to opravdu přehlídka dobrot... :) Na mrkvový dortík se chystám už dlouho, třeba se teď už opravdu (díky Vám) odhodlám! :) Mějte se moc hezky! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mrkvový dort doporučuji, je výborný a příprava je lehká. Ať chutná :)

      Vymazat
  2. Dobrý den, Zuzko, mně by moc zajímal recept na domácí listové těsto. Složení těch kupovaných je někdy dost děs a strudl ja taky ráda :) děkuji, Jana.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Recept je velmi jednoduchý:

      32 dkg hladké mouky
      1 máslo
      190 ml mléka

      Vše smíchat dohromady, těsto pořádně propracovat a nechat přes noc odpočinout v lednici. Je to množství na 3 nohavice.

      Možná to není úplně klasické listové těsto, protože to se musí překládat, vyvalovat apod. Ale chutná skvěle a velmi podobně jako listové a hlavně máte přehled o tom, co obsahuje :)

      Vymazat

Latest Instagrams

© U nás doma. Design by Fearne.