sobota 9. července 2016

Dva roky

Zítra to jsou dva roky, co jsem mámou.

Dva roky, které mi neuvěřitelně změnily život. Bylo to nejtěžší období v mém životě, ale zároveň i nejhezčí. Zní to zvláštně, ale jistě mě každá matka pochopí.

Během těch dvou let jsem se hodně změnila. Člověk najednou začne život vnímat úplně jinak, dokáže se radovat z těch nejmenších maličkostí a snaží se si každý den užít na maximum, protože čas rychle letí.

Život na mateřské mi dal spoustu věcí, učím se obrovské trpělivosti, což mi dává nejvíc zabrat, dívám se na spoustu věcí jinak a i když mám jen zlomek volného času, na který jsem byla zvyklá, stíhám těch věcí paradoxně mnohem víc.

Poslední dny jsem hodně sentimentální, není to tím, že by mi bylo líto, že dítě tak rychle vyrostlo, ale tím, že je nám teď spolu tak hezky a já si nedokážu představit, že se za rok vrátím do práce a Áďa půjde do školky. Znáte to, když si prostě v jednu chvíli uvědomíte, že je vám nejlíp, jak by jen mohlo být a chcete zastavit čas...

A jaký ty dva roky byly? 


Stihli jsme se 4x přestěhovat, konečně jsme se dočkali vytouženého domu, navštívili jsme spoustu krásných míst. Rok a půl jsme toho moc nenaspali, dnes zpětně nechápu, jak jsme to mohli vydržet, Áďa se některý noci budila i 20x. Měla dlouhé období, kdy si asi říkala, že noční spánek je pro slabochy a tak jsem se ní po nocích nachodila desítky kilometru v nosítku a odpadávala únavou.

Odmala je hodně vysmáté dítě, ale samozřejmě jsme zažili i spoustu proplakaných dnů. Přežili jsme období vzdoru, všechny zuby a všechny nemoci, to byly ty nejtěžší chvíle, když by člověk nejradši vzal utrpení na sebe, ale nejde to.

Má úžasný vztah s celou rodinou, hlavně mými rodiči, se kterými se vidí hodně často. Když k nám dojedou, Áďa je od rána volá a pak, když je vidí, téměř skáče radostí. Uvědomuje si i význam slova kamarád (což je krásný, vzhledem k tomu, že toho zatím moc nenamluví), hned naproti nás bydlí její nejlepší kamarádka Aňa a Eli, který pravidelně ráno po probuzení volá. Když se ji zeptám, jaký má kamarádky, hned mi je všechny vyjmenuje.

Ve dvou letech je víceméně úspěšně bez plen, od narození přibrala 10 kilo (zřejmě apetit po rodičích :-)), vyrostla o 40 centimetrů, ale pořád je to moje malý miminko, který se rádo nosí, tulí a maminka je pro ni středobodem vesmíru.

Takový ty chvíle, když spadne a potřebuje utěšit nebo se zrovna potřebuje tulit a zoufale volá "Mamíííííí" a běží za mnou rychlostí blesku, to jsou ty nejdojemnější chvíle, jaký člověk může zažít.

Pořád s námi spí v posteli, což v nejbližší době nechceme ani jeden z nás měnit. Bohužel, ne všichni blízcí pro to mají pochopení a občas si na toto téma vyslechneme chytré rady, o které se nikdo neprosil.

Je s ní čím dál větší sranda, neustále nás překvapuje novými dovednostmi, moc ráda všem asistuje u jakékoliv práce a je jí pořád všude plno.

Oslavu budeme mít za týden, už se na ni moc těším a vlastně se i těším na ten třetí rok. Jsem zvědavá, jaký bude.

A taky na srovnávací fotku :)


Adélka pár hodin po narození

Roční Adelína
Z.

5 komentářů

  1. To nám to uteklo. Všechno nejlepší k narozeninám a krásnou oslavu :-)

    OdpovědětVymazat
  2. Vsechno nejlepsi Adelce!Hlavne at ma stale úsměv na rtech,je hodne hravá a porad zdrava!

    OdpovědětVymazat
  3. Princezně dodatečně přejeme vše nejlepší! :-)
    My jsme teprve na začátku, máme za sebou 2 měsíce s naším kloučkem, náročné, ale nádherné a nikdy bych neměnila!:) A teda 4x se stěhovat a s malým miminkem? No to klobouk dolů!!! Jooo a s tou postelí a "dobrými" radami to máme v rodině podobně. Vlastně nejen s postelí, u nás se škaredě koukají i na šátek :D :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Na šátek už si tak nějak zvykli a vzhledem k tomu, že sami všichni vidí, jak se dítě vždy krásně dokázalo zklidnit, spíš všichni říkají, že škoda, že za nich to nebylo :)
      A stěhování? Nic jinýho nám nezbylo, Adelína naštěstí neměla nikdy problém se změnou prostředí, jen jsme si připadali jak kočovníci, protože jsme neustále měnili přechodná bydliště, věci měli rok v krabicích a jen čekali, až se konečně dočkáme domečku. Ale zvládli jsme to a to je hlavní :-)

      Vymazat

Latest Instagrams

© U nás doma. Design by Fearne.