čtvrtek 7. července 2016

Levandulová

Právě teď je čas levandule. Kvete všude, omamně voní a v naší obci ji mají snad všichni v zahrádkách i předzahrádkách a já jim to děsně závidím. Už se nemůžu dočkat podzimu, až si ji zasadím taky.

Vůni levandule mám moc ráda, často si kupuju kosmetiku, která levanduli obsahuje, ve skříni ji mám sušenou a loni na podzim jsem poprvé ochutnala levandulovou limonádu a těšila jsem se, až si ji letos udělám doma.

Levandule má výraznou vůni a tím pádem i výraznou chuť a sirup z ní je prostě výborný.


V týdnu jsem dostala od babičky velikou kytici a tak jsem ji celou zužitkovala.
Na 1,5 litru sirupu potřebujete:
1,5 litru vody
100 g na jemno nastříhaných levandulových květů
1 kg cukru
30 g kyseliny citrónové

A postup je stejný jako u všech sirupů. Vše povaříte, až se cukr rozpustí, odstavíte. Levanduli pak nechte macerovat 2 dny při pokojové teplotě, občas promíchejte vařečkou. Pak už stačí jen slít buď přes gázu nebo husté sítko a máte hotovo.






Sirup mám uskladněný v láhvích z IKEA (odkaz tady). Tak dlouho jsem podobné hledala a nakonec jsme na ně narazili náhodou a ještě stály pár kaček. A nekupte to, když je to tak levný, máme jich hned 10.

A co vy? Máte levanduli rádi? A chutná vám i v jídle nebo pití?

Z.

2 komentáře

  1. Dobrý den, moc se mi líbí Váš recept na levandulový sirup. Můžu se jen zeptat, ty malinké fialové květy se opravdu musí ještě stříhat? Mám doma nádherné levandule, tak určitě vyzkouším.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ty malinké květy jsem nestříhala, spíš jsem stonek v části, kde jsou květy levandule, nastříhala na malinké kousky.
      Ať se podaří, je výborný!

      Vymazat

Latest Instagrams

© U nás doma. Design by Fearne.