čtvrtek 29. září 2016

Kouzlo maloměsta

Bydlíme kousek od Židlochovic, což je jedno malé moravské město pár kilometrů od Brna.
Je to takové to typické maloměsto, projdete ho za pár minut, seženete tam to nejnutnější, co potřebujete, ale na žádné velké nákupy to není. I přesto to tam mám moc ráda.

Už několikrát jsem psala, že pravidelně minimálně jednou týdně jezdíme s Adelínou do místní zdravé výživy, která je ta nejlepší, jakou jsem kdy navštívila. Mají tam spoustu sortimentu, v létě prodávají točenou zmrzlinu, teď si tam na podzim kupuju výborný kafe. Hned naproti je pekárna, kde mají ty nejlepší kváskový rohlíky a celozrnný ořechový rohlíčky na světě. A to nepřeháním, každý, kdo je ochutnal, mi dává za pravdu. Opodál je masna, kam chodím nakupovat maso (a to mi doteď jako bývalému dlouholetému vegetariánovi dělá potíž, ale Adéla i muž jsou prostě masožravci). Všechno, co potřebuju, nakoupím do 15 minut, aniž bych nakupovala v nějakém super nebo hypermarketu. Většinou jsou to regionální produkty. A to se mi na tom moc líbí.


Vlastně zjišťuju, že mi mnohem víc vyhovuje takhle malý město poblíž a poklidný život u nás na vesnici než věčně uspěchaný Brno. Moje babička mi vždycky říkala, že je v Brně vždy vystresovaná, protože tam všichni spěchají. Pořád. A je to pravda. Tady, pár kilometrů od Brna, je život úplně jiný. Lidi mají čas, zastaví se, aby se pozdravili, nejsou si cizí a nespěchají.

V Židlochovicích je taky krásný zámecký park, pokud někdy pojedete kolem, tak se tam určitě zastavte. Je obrovský, je tam málo lidí, je tam klid a pokud ho projdete celý, tak určitě narazíte na stádo srnek, jelenů a muflonů. My se tam byli projít v den volna a byla to taková ta typická podzimní procházka, na kterou jsem se celé léto těšila. Ze stromů neustále padaly kaštany, Adelína je sbírala ve velkým a měla kapsy svetru narvaný tak, že už ho skoro táhla po zemi a radost z běhu v listí neznala mezí.







Kousek od parku je Robertova vila, taková ta stará prvorepubliková vila s duší. Je tam městská knihovna, ZUŠ a mateřské centrum, okolo je moc hezká zahrada s dětským hřištěm. Uprostřed je studna, u které jsme se zdrželi asi půl hodiny a zalívali vše okolo. Zalívání je Adélina nejoblíbenější aktivita vůbec.

 Když jsem to místo poprvé viděla, hned se mi zalíbilo. No a protože jsem nedávno narazila na leták, že do místního mateřského centra hledají nové posily pro vedení herny pro děti, přihlásila jsem se a od října tak povedu jeden kroužek pro děti. Právě v této staré vile, která mě, když jsem ji poprvé uviděla, naprosto okouzlila.





Před pár lety by mě ani ve snu nenapadlo, že někdy budu stát o to, pracovat s dětmi, že se odstěhuju z Brna a že uvítám klid a ticho. Že do toho města, kterým jsem skoro 30 let každý víkend projížděla autobusem k babičce, jednou budu tak ráda chodit nakupovat a že se tam o víkendech budeme procházet jako rodina v parku.

Jinak na fotkách je Adelína v šátku Oscha Bon bon, který mám půjčený od kamarádky. Nosí se hezky a ladí mi ke svetru, což byl samozřejmě účel :-) Je to moje premiéra s tolik oblíbenou značkou Oscha.

Užívejte podzimu a až někdy pojedete na jih, nezapomeňte, že i maloměsta mají své kouzlo a stojí za návštěvu.

Z.

8 komentářů

  1. Já miluji malá města. A i když vlastně celý život bydlím na vesnici, tak malé městečko by byla jediná možná jiná varianta.
    Mějte se v Židlochovicích i s Adelínou pěkně. Pa M.

    OdpovědětVymazat
  2. Já jsem pořád přemýšlela, zda v minulém článku píšete o Židlochovicích nebo o Hustopečích (tam je zdravá výživa také kousek od lavečky :D)... s tím nakupováním máte pravdu, byli jsme tam se Čmeláčkem minulý týden (také jezdíme do místní masny jednou za čas na nákup) a pokoupila jsem všechno, co jsem potřebovala za půl hodiny, krásně jsme se u toho prošli a místní zámecký park procházím moc ráda už osm let... tam jsme měli s manželem takové první výletní rande (mimo Brno, kde jsme se potkali)... Už když jste psala článek o místních hodech, měla jsem pokušení se Vás zeptat, jestli nejste z N., protože vesnička, v níž podle mě bydlíte, si s naší vesničkou střídá datum hodů (proto jsou jeden rok dřív a druhý o víkend později) a půjčuje se vybavení (jako lavičky a stoly k posezení... :) Židlochovice i Hustopeče jsou opravdu krásná malá městečka a mají mnoho co do sebe... Robertovu vilu jsem, pravda, zatím neobjevila, moc děkuji za inspiraci... příští návštěvu ji zkusíme objevit a pokochat se... také mám moc ráda tyto staré, krásné budovy... :)
    Mějte krásné podzimní dny,
    Peťka :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jeee,muj blog cte nekdo z myho okoli!Ja jsem se v Hustopecich narodila,babicku mam v Kurdejove a bydlime v N.Takze jsme skorosousedky? :-)

      Vymazat
    2. Ano, ano... ale je to náhoda... Já jsem si vybírala blogy, které více méně souzní s mým pohledem na výchovu a takové ty věci okolo... ale nepočítám se mezi vyloženě alternativní matky, jen si dělám věci hodně po svém, ačkoliv to okolí většinou nechápe a má tendence mě určitým způsobem směřovat ... :D
      Jsme skoro sousedky ob tři vesnice... :) K babičce autobusem opravdu jedete přes točnu u obchodu v naší vísce, my bydlíme hned kousek od točny... :D Naše vesnička už leží trochu v kopcích. Opravujeme si tu s manželem domeček, který dostal od svých prarodičů... Já jinak pocházím od Přerova a tento krásný vinařský kraj teprve poznávám... je tu nádherně! :) A ty zvyky... to v mé rodné domovině není... moc se mi to líbí... :) Trošku mi tu chybí lesy... ale ani ty nejsou nedostupné... stačí vyjet do Divák a začíná Chřibská pahorkatina... :)

      Vymazat
    3. Tak už vím, odkud jste :-) V Nik. mám rodinu, takže to tam znám, jezdívala jsem tam na prázdniny, v mládí na hody.

      Vymazat
    4. Jééé, to je paráda... já tu moc lidí, pravda, neznám a takto veřejně bych se o nich ani nechtěla rozepisovat, ale hrozně by mě to zajímalo... :) a kamarádím tu s jednou maminkou, která pochází z Vaší vesnice, tady u nás si s manželem koupili a opravují domek... :) taky náhoda... :)

      Vymazat
  3. Také čtu blog :), bydlíme v Brně, ale manžel je ze Šakvic :) Až pojedeme za dědou, tak se určitě zastavíme kouknout do parku na ty kaštany :) Díky za tip.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Židlochovice stihněte co nejdřív, protože teď na podzim je tam fakt krásně :-)

      Vymazat

Latest Instagrams

© U nás doma. Design by Fearne.