úterý 11. října 2016

Dva a čtvrt roku


Včera moje holčička oslavila dva a čtvrt roku. Člověk bez dětí jistě svůj věk nepočítá na čtvrtiny roku, nezaznamená každý měsíc, že je zase o něco starší. Člověk s dítětem to ale vnímá jinak. Každý 10.den v měsíci si připomínám Adélčino narození a to, že je s námi další měsíc.

Slíbila jsem si, že si poslední rok doma užijeme na maximum, každý den se snažím vymyslet nějaký program a stejně nezabráním tomu, že čas nějak moc rychle letí a někdy mám pocit, že letí tak rychle, že mi ta naše společná dovolená proplouvá mezi prsty a já se za chvíli budu poohlížet po práci.


Schválně, kdo si na fotce všimne novinky?
Adelína má totiž náušnice, ve svých 27 měsících se dočkala. Sama si o ně delší dobu říkala, nastřelení zvládla celkem v pohodě a teď je hrdě všem ukazuje a moc ji sluší, najednou vypadá úplně jinak. Mám pocit, že teď vypadá mnohem větší a pořád si na to nějak nemůžu zvyknout.

O víkendu jsme měli po velmi dlouhé době volno. Neměli jsme naplánovanou žádnou práci kolem domu, neměli jsme naplánované vůbec nic. To jsem nezažila ani nepamatuju. A tak jsme konečně po čase mohli strávit víkend jako rodina. Bez různých návštěv, bez oslav, kterých za poslední dobu bylo plno, bez práce.

Konala se u nás Drakiáda a tak Adél poprvé v životě pouštěla draka. Zapisuju si všechny důležité momenty, všechny její premiéry, ať máme po letech na co vzpomínat. První noc bez rodičů, první prospanou noc, první kroky...A teď tam můžu připsat i první pouštění draka.

I přesto, že se dá říct, že žijeme na větrné hůrce, protože bydlíme v minimálně zastavěné ulici na kopci, kde tak půl roku v kuse opravdu hodně fouká, v den pouštění draků bylo naprosté bezvětří. A tak jsme bojovali, utíkali, dělali vše možné, aby drak vzlétl a podařilo se. Naposledy jsem se takto bavila asi před 20 lety. Adélka měla zážitek, mluvila o tom asi 2 dny předem a moc se na to těšila. A ta radost v dětských očích je k nezaplacení.



Vlastně máme za sebou víkend, jaký jsem si vždy tak nějak představovala jako tu rodinnou idylu (vynechám to, že Adelína po večerech moc nechce usínat a že muž trpí momentálně šílenou rýmičkou a musela jsem ho téměř vykopat ven).

Ale po opravdu dlouhé době jsme odpočívali, uvařili si jídla, která máme rádi, večer zapálili svíčku a otevřeli si víno, podívali se na dobrý film. V neděli jsme byli nasbírat ořechy a celé odpoledne jsme strávili u knížek a pohádek.

Nedávno jsem psala o jedné velké krizi, kdy se A. opravdu hodně vztekala, v noci téměř nespala a já mlela z posledního. Říká se, že čas je všelék, snažím se to mít pořád na paměti, že vše potřebuje svůj čas a každý problém se po sám nějak vyřeší (i když je to v tom konkrétním momentě opravdu hodně těžké), ale je to tak.

A jako mávnutím proutku je vše při starém a já jsem za to moc ráda. Mám zpět svoje věčně usměvavé dítě, v noci spí relativně dobře a dokonce jsme minulý týden poprvé v životě zaspaly a vzbudily se až o půl 10. To je po těch probdělých nocích něco jako zázrak.


Snad je to špatné pryč a čeká nás krásný zbytek podzimu.

Z.

5 komentářů

  1. Adélce gratulace! Náušničky z ní vážně udělaly slečnu :) Tuším, že nás čeká podobný vývoj. Také jsme je nenechali nastřelit malé jako miminku, ale myslím, že až pořádně začne vnímat, že já mám náušnic plno, bude se asi taky chtít parádit.. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ta radost je pak mnohem větší (a na obou stranách), než když má holčička náušnice takřka od narození. Adelína se mi věčně hrabe ve šperkovnici, všechno zkouší a byla zklamaná, že si nemá náušnice kam dát :-)

      Vymazat
  2. Jů, to už je dámička! :-)
    3x hurá těm kouzelným proukům! My máme za sebou první "mimi snoplení". No, užili jsme si, ale proutku jsme se taky nakonec dočkali:-) Přeji krásný podzim!:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Všechno je jednou poprvé, všechno je zkouška trpělivosti a ať to trvá delší či kratší dobu, tak se to stejně vždy vrátí do starých kolejí.

      Vymazat
  3. Jééé, to už je veliká slečna a náušničky jí moc sluší! :)
    Mějte se moc krásně a užívejte každého dne, Peťka :)

    OdpovědětVymazat

Latest Instagrams

© U nás doma. Design by Fearne.