středa 19. října 2016

Vánoční inspirace---hračky

Vánoce se blíží a tak vás budu zásobovat tipy na dárky pro děti, dnes něco o hračkách. Zkusím dát do kupy to, co už doma máme a co Áďu fakt baví, co jsem koupila, nebo co mám jako inspiraci na později.

Hraček máme doma celkem málo, kupuju většinou to, co Adél někde zaujme (i když stejně to často bývá tak, že to, s čím si hraje jinde, ji doma vůbec nebere). Pořád ji nejvíc baví knížky, malování ,to, že je ve společnosti dětí a to, že mi doma se vším pomáhá.

Co se týče hraček, přece jenom má pár favoritů.


KUCHYŇKA

Kuchyňku jsme koupili, když měla Áďa zhruba rok a půl. Při každé návštěvě IKEA jsme ji od ní nemohli dostat. Tady se vyplatí určitě si trochu připlatit a koupit kvalitní, ať něco vydrží. Rozhodně jsem nechtěla žádnou plastovou, měla jsem víc favoritů, ale nakonec jsem vybrala tu z IKEA. Po 3/4 roce intenzivního vaření stále vypadá jak nová. Ke kuchyňce patří i spousta příslušenství. My nakoupili rovnou i dvě sady ovoce a zeleniny, díky tomu se Áďa krásně naučila pojmenovávat potraviny. Starší děti určitě ocení sadu talířků a čajové soupravy, aby rodičům mohli servírovat dobroty :-) Navíc pak můžete přikoupit zástěrku, kuchařskou čepici, cokoliv, aby se dítě cítilo jako opravdový kuchař.

Kuchyňka IKEA s příslušenstvím
Jeden z prvních dárků pod stromeček je dřevěné ovoce na krájení. Jsou dva typy, buď jsou potraviny spojené magnety nebo na suchý zip (myslím, že varianta se zipem je lepší, protože dítě nemusí vynaložit tolik úsilí na to, aby kousky spojilo dohromady). Adélka si s tím nedávno u kamarádky vyhrála snad hodinu, neustále krájela, spojovala, pořád a pořád dokola. Není to drahá záležitost, děti to určitě bude bavit a navíc je to hračka dřevěná, takže vydrží.

dřevěné ovoce 

KOČÁREK PRO PANENKY

Kočárek pro panenky jsem koupila teprve nedávno a má velký úspěch. Nechtěla jsem za něj utrácet hodně, chtěla jsem takový, se kterým by mohla v létě trajdat po venku a nebylo by mi líto, kdyby ho zničila. Nakonec jsem vybrala kočárek spolu s dalšími drobnostmi v e-shopu Mimulo, který se specializuje na potřeby pro malé děti. V menších e-shopech nakupuji moc ráda, většinou tam mají lepší ceny a i přístup je jiný.
Do 20.10. mají poštu zdarma a pro děti nabízí originální body s potiskem, což může být  hezký dárek pro jakékoliv dítě v rodině třeba k narození nebo narozeninám (kdyby je A. ještě nosila, hned jí jedno koupím), mrkněte (odkaz tady).

PUZZLE, SKLÁDAČKY, KOSTKY

Moje dítě jako jedno z mála nemá lego. Neměla jsem ho jako malá ani já a jsem vlastně i trochu ráda, že ho doma nemáme. Za prvé mi ta pořizovací cena za pár kousků plastu prostě přijde šílená, za druhé jsem ráda, že nemusím věčně řešit to, že se ty malé kousky někde povalují. Zato má velikou zásobu všech možných puzzlí, skládaček a kostek, na fotce je jen malá část. To ji baví snad od roku a hraje si s tím denně i teď. Psala jsem o tom v tomto článku.



ALBI TUŽKA

U dětí prý velmi oblíbenou Albi tužku mám v plánu teprve koupit, ale spíš až na narozeniny. Jde o to, že se elektronickou tužkou dotknete obrázku nebo textu, odkud se pak ozve zvuk, hudba nebo nějaká informace. V nabídce je několik balení pro děti různých věkových kategorií. Mrkněte na web.



VODNÍ OMALOVÁNKY A KRESLÍCÍ TABULKA

Na vodní omalovánky jsem slyšela velkou chválu a tak jsem je v jednom malém hračkářství koupila za pár korun. Jak jsem psala, Áďu malování baví moc, ale často vyžaduje to, aby ji někdo maloval, což moc nebaví zrovna nás. Vodní omalovánky jsou o tom, že dítě se štětcem namočeným ve vodě dotýká omalovánky a ta se postupně vybarvuje sama. Mají je i v některých knihkupectvích.

Další věc, se kterou si A. u kamarádek hodně vyhraje, je magnetická kreslící tabulka. Dítě může kreslit o sto šest a nezanechává po sobě spoustu počmáraných papírů :-)


HRAČKY DO VODY

Moje dítě se už odmala rádo koupe a každý den ve vodě stráví tak půl hodiny, potřebuje tam ale samozřejmě nějak zabavit. Nejčastěji si teď vyhraje se zvířaty od  Schleich, které pořád dokola vystavuje podél vany, aby je zase za chvíli mohla shodit a začít znovu (článek o nich tady). Pod stromeček jsem koupila Koupelnové rybaření, ať má nějakou změnu.




PEXESO

Dvouleté dítě už pomalu začíná chápat princip pexesa (jasně, že některé děti ho hrají dřív, některé mnohem později. Na tom nesejde, jednou ho budou hrát všechny děti). Já ho jako malá milovala a dodnes si s sebou na dovolenou vozíme balíček her, kde mám pexeso, šachy a karty a hrajeme hry u večerního vína. První hru jsme si s Adél daly nedávno, začínaly jsme asi na 10 kartičkách a byla jsem v šoku, jak moc jí to šlo, neměla tendenci kartičky rozhazovat, čekala, až na ni přijde řada a hlavně má fakt dobrou paměť. Pexesa koupíte všude možně, jen je dnes celkem problém koupit nějaké hezké. Na Fleru je velký výběr těch látkových mrkněte sem. Já jedno schované pod stromeček včera poctivě nastříhala, zabalila a těším se, až si dáme hru.

Budu moc ráda, když se o své tipy podělíte i vy, protože inspirace na dárky není nikdy dost.

Z.

4 komentáře

  1. My máme Dupla celkem dost a kupodivu šlapu akorát na psí hračky, dítě si po sobě s mojí pomocí uklízí :-) Jinak souhlasím, že pexeso a magnetická kreslící tabulka jsou super! U nás ještě frčí BambinoLUK a společenské hry od HABA Moje první hry...ale stejně nejradši chodí ven a morduje psa :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky za tip, to vůbec neznám.
      Já nevím, já proti tomu legu mám asi takovou averzi, prostě nechápu, co je na pár kouscích plastu tak hrozně drahýho. Myslím, že za tu cenu se dají pořídit lepší hračky.

      Jinak toho psa závidím (i když co často čtu, tak na to bych asi nervy neměla :-)). Myslím, že A. by se se zvířecím kámošem hodně zabavila, snad si nějakýho brzy pořídíme.

      Vymazat
  2. Díky za tipy! Třeba o látkovém pexesu jsem neměla ani tucha a určitě se časem bude hodit :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Není zač :-)
      Pexesa z látky jsou fakt krásný. Pořídím pak asi nějaký k narozeninám.

      Vymazat

Latest Instagrams

© U nás doma. Design by Fearne.