úterý 22. listopadu 2016

Přečteno v listopadu

Jedno z mých předsevzetí pro tento rok bylo přečíst minimálně jednu knížku za měsíc. Plním to nad rámec!
Za poslední měsíc se mi doma sešly samý dobrý kousky, který nejde než doporučit.



Ve většině případů čtu jen český autory (asi lehká deformace ze studií, kdy na světovou literaturu prostě nebyl čas). Občas ale udělám výjimku a tahle knížka od francouzské autorky rozhodně stála za to. Smála jsem se u ní fakt od začátku do konce. Popisuje příběh několika kamarádek a jejich přístupu k mateřství a těhotenství. Doporučuju! (I těm, co nejsou těhotné nebo nemají dítě, bavit bude snad všechny.)



 Klára Mandausová je redaktorkou jednoho časopisu pro ženy a několik let píše fejetony. A právě kniha My dokonalé je sbírkou jejich fejetonů ze života matky a ženy v jednom. Jsou vtipné, mají spád, knížka se čte téměř sama. Já fejetony nemám moc v oblibě, jsou na mě moc krátký. Když knihu srovnám třeba s P.S. od Ani Geislerové, Mandausová vítězí, je vtipnější a líp se čte.


Tři tatínci a maminka je dílo tří úspěšných českých autorů Martina Reinera, Michala Viewegha a Pavla Šruta (takže po delší době něco, co mají na svědomí muži). Je to taková pohádka na dobrou noc pro dospělé. Kniha je místy vtipná, milá a obsahuje hezké ilustrace, což ještě víc evokuje to, že čtete pohádku. Hned jsem si vybavila hodiny semináře Literatury pro děti a mládež, kde jsme knihu probírali, dohledala jsem i hezkou recenzi právě od naší vyučující (tady). Kdo by to byl tehdy řekl, že na ni náhodou narazím v knihovně až v době, kdy budu maminka.




Knihy od Radky Třeštíkové jsou zárukou vtipu, příběhu, co má spád a spoustu zvratů a většinou je přečtete tak rychle, že vám bude líto, že je konec. Četla jsem od ní už Bábovky, které mě moc bavily, tentokrát jsem vybrala Dobře mi tak, což je její prvotina. Není tak dobrá jako Bábovky, už bych se k ní asi nevrátila, ale bavila mě. Občas mi ale vadily vulgarismy a lehká přisprostlost, té je tam opravdu dost. 

Musím říct, že celou Třeštíkovic rodinu mám v oblibě. Viděla jsem snad všechny dokumenty od Heleny Třeštíkové (a pokud neznáte Manželské etudy, doporučuju!), jedna z knih, kterou si vždy beru k moři je Zdi tvé od Michaela Třeštíka a knihy od Radky Třeštíkové jsou ideální oddechovky.


Ovšem jedna ze zásadních knih, kterou jsem kdy přečetla, je Hovory s porodní bábou. Ať už jste těhotné, dítě máte nebo ho plánujete, chcete rodit v porodnici nebo doma, tohle by si měl přečíst každý (a mě moc mrzí, že jsem se k tomu dostala až teď). Prostřednictvím rozhovoru se známou porodní asistentkou Ivanou Konigsmarkovou kniha nabízí pohled na těhotenství a porod trošku jinak, než jak je se k tomu v Česku běžně přistupuje.

Často má člověk nějaká přání, nějakou představu a obzvlášť co se týče porodu, ta přání nemusí být vyslyšena, i když porodnice dnes slibují hory doly. V porovnání se zahraničím je u nás většina porodnic sto let za opicemi a pořád se dějí věci, které by se dít neměly a které pak člověka mohou poznamenat na opravdu dlouhou dobu.




První adventní neděle se blíží a tak už se konečně dočkám toho, co je pro mě symbolem největší pohody. Blížící se Vánoce, blikající svíčky na adventním věnci, vánoční výzdoba, teplá deka, dobrý cukroví a dobrá kniha.

Hromádku knih na prosinec už mám nachystanou :-)

Z.

1 komentář

  1. Jééé, to je parádní okénko... už se těším na inspiraci v dalším měsíci a některé knihy si píši na svůj (nekonečný) pořadník... kde jsou ty časy, kdy jsem četla dvě knihy týdně! :) Já, knihomol, mám úplný absťák teď, kdy si to asi neumím nějak správně načasovat a na čtení mi opravdu času nezbývá, pořád to beru tak, že napřed musí být vše hotovo a čtení je "za odměnu"... bohužel se v tom kolotoči ke své odměně nemůžu nějak dobrat... :D Ale to zná asi každá máma... :)
    Hezké listopadové dny a díky za inspiraci, Peťka :)

    OdpovědětVymazat

Latest Instagrams

© U nás doma. Design by Fearne.