pátek 3. března 2017

Jaro v domě

Vypadá to, že jaro se probouzí nejen v přírodě, ale i u nás doma. Vánoční dekorace jsem už dávno sklidila a najednou bylo v domě tak prázdno.
 Nevím, jak vy, ale já mám právě na jaře tendence vše zútulňovat, přesouvat nábytek a plánovat, co by se dalo zlepšit. A tak jsem se před pár týdny rozhodla, že koupíme novou postel a trochu pozměníme pokoj pro hosty.

Máme malý dům, rozlohou se podobá velkému bytu. Jak už jsem několikrát psala, bylo to v plánu, protože jsme oba dva panelákové děti a nemyslím, si že by člověk k žití potřeboval obrovské prostory. U menšího bydlení je ale trochu těžší vymyslet to tak, aby člověk měl dostatek úložných prostor a ještě mu zbylo místo navíc pro ten volný pohyb a tak pořád něco měním a hledám nejlepší možné řešení.

Měli jsme v pokoji pro hosty velkou postel, která zabírala zbytečně moc místa, návštěvy u nás zase tak často nespí. Takže jsem se jednoho dne rozhodla, že postel prodáme a pokoj trošku předěláme. Muž je z podobných hurá akcí vždy velmi nadšený, když mu po příchodu z práce oznámím novinku ve stylu, že jsem prodala postel a o víkendu pojedeme koupit postel novou :-) Nejdřív vždycky remcá, ale pak uzná, že to bylo ku prospěchu věci. A už si na ty moje změny celkem zvykl...

Nakoupila jsem ještě pár drobností a z pokoje mám teď velkou radost. Je mnohem vzdušnější, působí na mě tak čistě. Asi za to hodně může tapeta a barvy, které jsme pro pokoj zvolili.



Nechybí ani lapač snů, aby se návštěvám hezky spalo...



V plánu je ještě rohový stůl, aby se zase ušetřilo trošku prostoru. Ten chci ze stejného dekoru dřeva jako máme kuchyň a veškeré skříňky. Muž mi slíbil, že ho vyrobí sám, tak jsem zvědavá a těším se na výsledek. A pak už to bude opravdu dle mých představ a věřím, že dlouhou dobu nic měnit nebudu. 

Dřív bych ho nebrala vážně, ale vzhledem k tomu, že udělal v létě sám pergolu a postavil mi k narozeninám dřevěnou houpačku, tak už mu asi věřím :-)

Jaro pro mě představují i květiny. Moc se jim u nás nedaří, jediný, co mi vždy vykvete, jsou orchideje, ještě že jsou tak nenáročný.



Taky jsem dlouho zvažovala, že si koupím záclony. Pořád jsem je považovala za přežitek, vždy jsem tvrdila, že si je do domu nikdy nepořídím. Jenže něco mi v tom prostoru chybělo, něco, co by prostor víc zútulnilo. Celkem mi trvalo, než jsem našla takový, který by se mi líbily, ale nakonec se povedlo a jsou v každém pokoji.



Až se v létě budu nudit, chci si ještě natřít židle na bílo.

Jsou to drobnosti, díky nim teď pro mě dům ale vypadá úplně jinak. Díky záclonám teď najednou pokoje působí vzdušněji, díky převažující bílé barvě to na mě působí čistě a nepřeplácaně.

Dnes bylo tak krásně, že jsem si dala první kafe na terase a tím tak jarní sezónu opravdu považuji za zahájenou!

(Jo, a dnes jsem si objednala jednu nádheru na venkovní dveře. Mrkněte na práci Bullerbyn decor, hezčí věnce jsem nikdy neviděla.)


Čím jste si v poslední době doma udělali radost vy?

Mějte krásný jarní víkend,
Z.

2 komentáře

  1. Máte to moc krásné! Myslím, že některé věci v interiéru utříbí až čas. Já mám teď za sebou "zařizování" na papíře, museli jsme vymyslet rozmístění zásuvek a lustrů a byla to teda fuška. Na skutečné zařizování se už těším a líbí se mi, jak pracuješ s barvami, už jsem unavená z nadlvády černé a bílé v současných trendech. Já mám ráda chladný pastelový odstín modré, tu určitě použiju.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dekuju, Ado!
      Tu pastelovou modrou mam taky moc rada, tu ma Ada v pokoji. Jinak mame dum bezovo-bily, snazim se toho drzet, I kdyz v kazdem pokoji jsou pak doplnky v jinych barvach. Cerno-bila kombinace je na me moc tvrda, nepusobi to na me utulne ale jako z katalago, ale jak se rika 100 lidi-100 chuti.
      At jde zarizovani, i kdyz zatim jen to papirovy od ruky, sama si na to moc dobre pamatuju.

      Vymazat

Latest Instagrams

© U nás doma. Design by Fearne.