čtvrtek 23. března 2017

Víla

Moje dítě ještě donedávna nebylo na žádným karnevalu a to bude mít za chvíli 3 roky. Loni jsme chtěli jít na jeden menší u nás v obci, ale pár dnů předtím Áďa onemocněla a tak z toho nic nebylo. Koupila jsem ji tenkrát na Ebay za pár korun kostým pro vílu, takovej lehčí kýč. Bylo mi ale jasný, že Adélka to ocení a na nějaký vyrábění nebo šití já nejsem. Sukně, kouzelná hůlka, jaké holčice by se to nelíbilo...



Před pár týdny jsem v knihovně zahlídla pozvánku na dětský karneval ve vedlejším městě a tak jsme se začali těšit. Áďa poslední týdny dost bojkotuje jídlo, doma nechce jíst skoro nic a tak jsem ji den předem před večeří řekla, že pokud sní celou porci, doletí na terasu víla a něco jí tam nechá.
Samou radostí nemohla skoro jíst, pořád lítala k oknu a ptala se, kde se ta víla schovává. Nejsem zastáncem nějakých odměn za něco, to mi připomíná cvičení psů. Ale často si vymýšlím různý příběhy nebo hry, aby dítě aspoň trochu spolupracovalo...Dětská fantazie je neuvěřitelná a kolikrát nám to pomůže v případě, že dítě nechce jít po svých, že nechce jíst, že bojkotuje naprosto všechno...Znáte to.
Hned mi to připomnělo těšení se na Ježíška, kdy jsme pak na Štědrý den dali ven před dům prskavky, aby bylo jasný, že Ježíšek  je tady a nese do domu dárky a Adélka na to vzpomíná doted.
.
Večeři po dlouhé době snědla a tak jsme se šly podívat do pokoje za okno, jestli nás víla opravdu navštívila :-)
Od té doby lítá s kouzelnickou hůlkou a čaruje a čaruje.




A karneval? Ten byl jedna velká katastrofa. Aspoň pro nás rodiče. Já na takový akce fakt nejsem, ale co by pro dítě člověk neudělal...
Tak 100 rozlítaných a upištěných dětí různýho věku, do toho DJ hrající dvě písničky najednou a šílená moderující, která vypadala jak ježibaba a snažila se hudbu překřičet.
Vydrželi jsme tam půl hodiny a utíkali domů.

Naštěstí se dá čarovat všude, nejen na karnevalu...

Co vy? Navštěvujte tyto dětské akce nebo se jim radši vyhýbáte?
Já si z dětství pamatuju tolik krásných karnevalů, kde se to originálními maskami jen hemžilo, tancovali jsme, hráli hry a bylo to tak nějak víc v poklidu.

Z.

2 komentáře

  1. My byli letos poprvé... Mladší (2 roky) se celou dobu bál.. Starší (3) si to užíval až od poloviny... ☺
    Máte moc hezký blog! ♥ Krásné jaro!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju za pochvalu :)
      Máme teď v merku ještě jeden a tak se odhodlávám, jestli jít nebo nejít :)

      Vymazat

Latest Instagrams

© U nás doma. Design by Fearne.