pátek 21. dubna 2017

DIY kartičky pro svatební album

Vždy, když jsem psala článek o mých pokusech s Project life, setkalo se to s ohlasem a psali jste mi krásný komentáře, což mě nesmírně těší. Pokud vás tento styl uchovávání vzpomínek zaujal a už v tom jedete taky, tak dnes jeden inspirační článek o tom, jak si udělat svoje vlastní kartičky.



Pravidelní čtenáři ví, jak moc důležitý pro mě jsou fotky. Nešetříme na svatební fotografce, bude nás fotit Alex Lipková, její svatební fotky jsou pro mě prostě bezkonkurenční. Snový, jemný, vkusný. Fotila nás už 2x a já se na to svatební focení moc těším.


Svatební fotky si zaslouží hezký album a ne, aby jen ležely schovaný ve složce v počítači nebo někde v obálce. A protože si ho chci taky udělat ve stylu Project life, kupí se doma materiály. Album jsem tentokrát koupila větší (rozměr 30,5 x 30,5 cm), aby se na jednu stránku vešlo víc fotek a nějak tématicky spolu ladily. Fotky ze svatby pro nás budou památka na celý život, něco, na co jistě budeme s láskou vzpomínat a budeme si je rádi prohlížet.

Vybírala jsem pak kartičky, který by se ať už popisky nebo designově hodily ke svatbě, ale nic mě neoslovilo. Často si kupuju sady třeba na Paperamo , ale využiju většinou tak 90%, nikdy se nestalo, že bych použila úplně všechny, protože ne všechny se mi líbí nebo se hodí k fotografiím.

A tak mě napadlo navrhnout si kartičky vlastní. Takový, kde si text napíšu sama podle vlastního vkusu a kde grafika bude odpovídat našim tiskovinám a svatebnímu oznámení a mým představám.



Nebylo to nic těžkýho, byla to otázka zhruba jedné hodiny. Vycházela jsem právě z návrhu svatebního oznámení, ze kterýho jsem si jednoduše udělala ořez pivoněk, pak různě po netu pátrala a postahovala obrázky, který k tomu ladí (malovaný srdce, růžová šmouha, puntíky, kytičky...) a pak už to jen doladila ve wordu.

Jistě to jde vytvořit přímo v grafických programech, ale v těch neumím udělat úplně všechno. Ve wordu si jen stačí navrhnout tabulku v určitých rozměrech (pro menší kartičky je to rozměr 7,4 x 10 cm, pro ty větší pak 10 x 15,1 cm), vložit obrázek, doplnit text a je hotovo. Kdybyste náhodou někdy pátrali po hezkým fontu, tak ten, který je na kartičkách a který máme i na oznámení je Watermelon script, stáhnout si ho můžete tady.




No a pak už dílo stačí jen vytisknout, vystřihnout nebo použít řezačku a je hotovo. Já to zkoušela tisknout na tvrdý papír, ale výsledek nebyl nic moc, protože jsem zvolila zbytečně vysokou gramáž papíru, nakonec jsem to nechala jen na obyčejným kancelářským papíru a výsledek je i tak super. Náklady téměř nulový.

Kartičky do alba perfektně sedí a neprosvítají. Na ořez jsem nepoužívala řezačku, tu si chci teprve objednat, použila jsem jen obyčejný nůžky.


Kartiček mám v zásobě mnohem víc, samozřejmě to nebude jen monotónně pivoňkový, ale trošku se mi na stole kupí hromádka, co musím dodělat a tak ještě nemám vše hotovo. Udělala jsem jich zatím jen pár, abych viděla, jestli má vůbec smysl v tom pokračovat.


Člověk si může říct, co za blbosti ve svým volným čase řeším, ale mě to prostě baví. Mám ráda ty detaily, věci dotažený do konce a je to pro mě mnohem větší relax, než sedět u televize.

S konečným výsledkem se určitě ráda podělím, ale na ten si budete muset ještě pár týdnů počkat :-)

Přeji vám krásný víkend, my zítra začínáme svatební maraton, čeká nás první ze 4 letošních svateb a já už se moc těším. I když počasí je spíš na kožich a já měla připravený tak krásný jarní šaty, jak pro sebe, tak pro Áďu.

Z.

4 komentáře

  1. Tak Zuzi po pravdě, už trošku stresuješ;-)? Připravené máš všechno nádherně, svatebčani budou koukat, až se ty kousky spojí v perfektní celek. Shodou okolností (inspirovaná tebou a Melme) mám teď s Alex Lipkovou rozjednané focení s dětmi, tak se těším a jsem zvědavá na tvé fotky. Tak ať vám všechno klapne! Budeš vlastně něco sama péct? U nás se dělali doma koláčky.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ady, občas mě přepadne trošku panika, protože je ještě pár drobností, co nemáme zařízený, ale tomu se člověk asi nevyhne. A hlavně muž pořád nemá boty, košili, ten pořád jen řeší, z čeho se v létě bude dělat plot. Nejsme stresaři ani jeden, tak snad nám to vydrží. Myslím, že důležitá je dobrá organizace, aby hosté věděli, co se bude dít a nebyly tam prázdný místa a čekání. Dnes jsme zrovna byli na jedné svatbě, kde se hodně na vše čekalo, tak snad to tak u nás nebude :-)
      Nic péct nebudeme, já na to nemám čas a rodinu nechci vůbec zatěžovat, dnes maminka nevěsty lítala zleva doprava, pořád všechny obsluhovala, doplňovala, dělala kafe a to nechci, chci tam mít rodiče jako hosty a ne jako obsluhu, takže je do ničeho nezapojuju.

      Vymazat
    2. Jo, a myslím,že s fotkami od Alex budete moc spokojeni, navíc je Alex hrozně fajn ženská :-)

      Vymazat
  2. Ty teda válíš!:) To je zase nádhera!!!:) Moc se na ty Vaše fotky těším!:)

    Já tohle dělala až po svatbě, před ní mě to ani nenapadlo:-) Aniž bych věděla o PL, mám v podobném stylu udělané klasické "zastrkávací" album, taky jsem si navyráběla kartičky v "našich svatebních barvách" a dávala je mezi fotky:)
    Nápad udělat si je v počítači je skvělý!

    OdpovědětVymazat

Latest Instagrams

© U nás doma. Design by Fearne.