neděle 2. dubna 2017

Svatební přípravy

Jsem detailista. A občas tím můžu někomu lézt na nervy :-)

Jsem ale přesvědčená o tom, že pokud má něco vypadat hezky, tak člověk musí řešit detaily, protože jedině ty tvoří hezký celek. No, a při svatebních přípravách to platí dvojnásob. 

V prvním článku na téma svatby jsem psala o tom, že jsem si vybrala pivoňkové téma. Před 20 lety by nikdo nic podobného neřešil, dnes je na výběr tolik věcí, tolik dekorací, tolik způsobů, jak svatbu pojmout, že z toho člověku může jít hlava kolem.

Vlastně jsem ani neřešila nějaké téma, ale když už jsem si vybrala ty pivoňky, rozhodla jsem se to sladit do puntíku.


Nešílím z dortu (i když ten teď řeším, protože nám ho cukrář nacenil dost draze), nešílela jsem ze svatebních šatů, ale na čem si fakt dávám záležet, jsou všechny ty pidi detaily dekorací. To mě baví.

Od začátku jsem věděla, že chci svatbu v přírodním stylu s obřadem venku, v přírodních materiálech, žádný křiklavý barvy. Proto bude většina doplňků ze dřeva a juty, v kombinaci s krajkou, vše v bílo-růžovo-hnědé kombinaci.

A tak po večerech hledám inspiraci, objednávám, plánuju a vyrábím.

Nemůžu ukázat všechno, protože spousta mých kamarádek, které blog čtou, budou na svatbě, tak ať mají aspoň něco jako překvapení. Ale s pár tipy, kde nakupovat, pokud vás svatba v nejbližší době čeká a máte třeba stejnou představu svatby jako já, vám dám.

Na stolech budou jutové běhouny, kupovala jsem je tady, s kvalitou jsem spokojená a vzor krajky se mi moc líbí.


A myslím, že se s tou jemnou růžovou hezky doplňuje. Na stolech mám namyšlené růžové pivoňky, které budu mít i ve stavební kytici, v kombinaci s nevěstiným závojem.


A všude v sále bude spousta rámečků s různými texty. Rámečky jsou z IKEA, texty si vymýšlím sama, inspiruju se na internetu, grafička mi je akorát zpracuje v pivoňkovém pozadí, které se objevuje na všech našich tiskovinách i na svatebním oznámení, o tom jsem psala TADY.


Máme v plánu i fotokoutek, víte, že miluju fotky. Jen mi ještě muž musí udělat nějakou hezkou konstrukci na pozadí pro fotky. Polaroid jsem nekupovala, ale zamluvila si ho tady, člověk platí jen za to, co reálně vyfotí, k vyzvednutí je v Brně.

No a abychom měli fotky kde uchovávat, koupila jsem si na Fleru album (odkaz na prodejce je tady). Je krásně propracovaný, má pevný desky a věřím, že nám vydrží navždy a přežije i časté prohlížení.

Když jsem si vyráběla vývazky, použila jsem opět krajku a dřevěné knoflíky (vše je z Ebay), trvalo mi to sice dost dlouho, ale využila jsem čas během vánočních svátků, kdy jsem večery netrávila díváním se na pohádky, ale s jehlou a nití.


Původně jsem chtěla vývazky v podobě placek, ale to jsem později zavrhla, protože by se to ke stylu svatby moc nehodilo.


Tu stejnou krajku a jutu používám i na výrobu váziček a svícnů. Posbírala jsem po rodině zavařovačky a po víkendech, když dítko spí, mám doma manufakturu.


Taky jsem vyvolala spoustu fotek, nakoupila malý kolíčky a všude po sále bude viset naše historie v podobě fotek. Kolíčky jsou opět z Ebay za pár kaček.


Nějaké drobnosti jako zápichy do dobrot jsem si dělala doma, něco jsem i objednávala. Můžu vřele doporučit e-shop Svatební maličkosti. Perfektní domluva, precizní práce a doma mám další kousek do naší pivoňkové sbírky.


Objednávala jsem toho víc, neukážu vše, ale o tyto krásný kornouty na okvětní lístky, se podělím. Já bych se s tím doma vyráběla 100 let, jsem ráda, že jsem se do toho nakonec nepouštěla.


A zrovna probuzená Adelínka už poctivě trénuje :-)


Spoustu věcí vám odhalím až po svatbě, ono už to vlastně bude za chvíli.

Poslední dny večer dolaďuju svatební noviny, na ty jsem fakt pyšná. Původně mi je měla dělat grafička s tím, že bych jí jen naposílala texty, nakonec jsem se do toho pustila sama. Opět jsem si připomněla, jak moc nesnáším word, člověk toho po 3 letech doma spoustu zapomene, ale už jsem chytla tempo :)

Věřím, že budou vtipný, že potěší babičky i kamarády, že budou originální, protože jsem takový ještě nikdy u nikoho neviděla, opět vše ladím do pivoněk.

A zjišťuju, že se ze mě asi za chvíli stane odborník na grafiku. Koupila jsem si už velký album na svatební fotky, který si chci opět udělat ve stylu Project life a pustila jsem se do vlastních návrhů svatebních kartiček.

Dnes to máme za 55 dnů a nervozita na mě nepadla ani jednou. Jediný, co mi občas kazí radost, jsou boje s rodinou, když mi někdo nutí představu, jak by to mělo vše vypadat, co by  tam nemělo chybět a na věty typu "to je prostě slušnost a tak se to dělá", jsem už silně alergická.

Protože je to ale naše svatba a vše zařizuju jen já, nedám se a věřím, že ten náš den bude opravdu dle našich představ.

Mějte hezkou neděli,
Z.

6 komentářů

  1. Jééé, svatební tvoření mě taky hrozně bavilo:-) Máš to nádherné, asi se opakuju, ale obdivuju, že to stíháš i s malou:))) A nedej se! Je to Váš den!:-) A pokud si ho užijete Vy, nakazíte tou radostí i hosty, to se neboj:) Ty rady rodiny, hmmm taky jsme si tím prošli a dost intenzivně, to je asi všude podobné:D Ále to je na dlouhé povídání:D Těším se na další odtajňování příprav! (Jestli teda ještě před svatbou něco bude?:-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Verčo, děkuju :-) Zkazit radost si nenechám, jen už se občas ty rozhovory vyhrotily do takových situací, že mi bylo řečeno, že jsem sobec a myslím jen na sebe, že to všechno není jen o nás atd...Pak mě to moc mrzelo, ale prostě ani mě nehne, abychom se v tomto přizpůsobovali.
      A jinak---to tvoření mě baví jak co, třeba celej tento víkend jsem po večerech navlíkala takový srdíčkový papírový řetězy, resp. jsem provlíkala provázek dírkama v těch srdíčkách a to mě teda extra nebavilo :-D
      Nevím, jestli jsem to někde psala, ale od prosince dělám z domu na půl úvazek svoji bývalou práci, takže když Áďa spí, účtuju faktury, na vše, co se týče svatby, mám čas je o víkendech. Ale stíhám :)

      Vymazat
    2. Jéjej, no tak my byli taky sobci, neboj:D Dovolili jsme si nemít obřad v 11, ale až v 11:22 (protože jsme se brali 22.11. :D) no a kdo to kdy slyšel, že oběd nebude v poledne, cooo?:D A to, že jsme měli obřad venku (na podzim) nekteří taky nemohli nejpre moc strávit, přitom si to tam odseděli v teploučkých kabátech a dostali k přípitku teplý svařáček, to já to tam odmrzla. (Oběd a veselí bylo samozřejmě uvnitř, v teple.) Já si musela obhajovat i to, proč nechci dlouhé šaty:D I zasedací pořádek byl oříšek. Ale nakonec se fakt všichni shodli na tom, že to bylo originální s krásné a prostě naše. Takže držím pěsti, určitě to budete mít nádherné a jedinečné!:-) A ještě držím i na nohách, aby Áďa stále hezky spala:-) To naše mládě pořád né a né doma přes den spát:D

      Vymazat
    3. No, tak to jste si ovsem dovolili moc :-) Ale ten cas obradu je super, aspon si to musi kazdej pamatovat, to bychom mohli taky navrhnout obrad v 5:27 :-):-) U nas se hlavne pored resi vysluzky, proste musime dat tem, kterym to dluzime, protoze nasi nechteji mit ostudu jak Brno. Ja jsem rekla, ze o vysluzkach nechci nic slyest a proto jsem sobec.
      A Ada sice porad spi dlouho a celkem dobre, ale obcas se v noci vzbudi, zaknoura, dnes treba pul hodiny plakala, protoze ji zrejme trapi rustovy bolesti a jeste porad nemame doreseny, kdo ji bude uspavat a kdo s ni pujde domu, protoze me babicce nesmi utect ani minuta a i na hodech vydrzi treba do 2 do rana :-) Takze to je celkem orisek.

      Vymazat
  2. Je to jedním slovem nádhera! Hrozně se těším na svatební fotky :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marky, děkuji, i já se moc těším :)

      Vymazat

Latest Instagrams

© U nás doma. Design by Fearne.