čtvrtek 6. dubna 2017

Už to všechno kvete

Teď je podle mě to nejkrásnější období v roce. Všechno kvete, všude to krásně voní, člověk nemusí řešit to, aby se stihl vrátit domů do setmění, můžeme být celej den venku a moc si to užíváme. Jen tak sedět, občas i zavřít oči a dělat, že neslyším a nejsem tady. Poslední dny totiž pořád dokola odpovídám na otázku :
"Maminko, už je léto? můžu chodit bosa?" 
"Ne, Áďo, léto ještě není, je jaro, léto bude, až se budeš koupat v bazénu."
"A proč je jaro?"

Vrchol období PROČ právě teď. Stovky dotazů denně pořád a pořád dokola. Proč musím mít ven kalhoty? A proč nemůžu jít v pyžámku? A proč to tady všechno kvete?

Prostě proto.



Koupila jsem si kolo, Ádi sedačku a brázdíme spolu silnice. Skoro každej den. Jedeme do obchodu, pak objedeme všechny hřiště a pak se úplně vyřízená pomalu vracím domů (proč jen bydlíme na kopci a proč jsem na kole začala jezdit až v době, kdy má Áďa 15 kilo a proč mám většinou ještě nákup na zádech?). Kdybyste někdy potkali lehce znavenou dvojku na kole, kdy dítě nadšeně zdraví a mává na všechny okolo a křičí "Adélka jede na kole, hurááá!" a matka sotva dechu popadá, jsme to my.

A protože je moje dítě neúnavný, v mezičase pořád něco děláme na zahradě a v podvečer se často chodíme projít do sadu, co máme kousek od domu. Mám to tam tak ráda!

Teď tam chodíme obdivovat kvetoucí stromy, na podzim tam chodíme sbírat ořechy a v zimě sáňkovat.




Protože je Adelína věčně zmazaná od hlíny, přemluvila jsem jí, ať si obleče hezký šaty, že ji vyfotím a pošleme fotku babičce. Vydržela to asi 5 minut, pak to vzala po zadku kopečkem doků, třikrát zakopla a domů jsme se vrátily jak čuňata.



Aspoň jedna fotka se ale vyvedla. Přesně takhle se na mě dívá, když mi neustále pokládá ty nekonečný dotazy proč tomu tak je a trpělivě naslouchá.



A ještě jedna časosběrná, stejný místo, 3/4 roku v proměnách času. Z fotek vidím, jaký Adelína byla v léta ještě prtě, má tam čerstvě 2 roky, na podzim se pořád jen nosila a teď už lítá jako drak. Konečně. 


Až jí vítr cuchá ty její děsně dlouhý vlasy :)




Věřím, že si jara užíváte stejně jako my!

Z.

6 komentářů

  1. Teda krásně jsi zachytila ty květy, pro mě je to jako příslib, protože na Vysočině ještě stromy nekvetou:-) Já osobně mám nejradši podzim, ale s dětmi je na jaru parádní ta možnost být pořád venku a čím dál tím víc se díky nim těším na bydlení na venkově, je vidět, že vy si to užíváte:-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ja mam na Vysocine rodinu a mam pocit,ze lidi z tohoto kraje jsou desne otuzili :-) Mne tam vzdy byla desna kosa. A k tomu bydleni, verim,ze si ten zivot na venkove budete uzivat stejne jako my,ted jsme byly s A. tyden v Brne a jak jsem se tesila domu...Ted je to tezky predstavitelny,ale pro deti je to to nej.

      Vymazat
    2. Na Vysočině už bydlím přes 20 let, přestěhovali jsme se v dětství z Polabí, ale na tu vysočinskou zimu jsem si ještě nezvykla. Minulý víkend jsme byli na jižní Moravě s manželem a synkem a stěhovala bych se hned, to teplo, ty vinice, ty usměvaví lidé, myslím, že je to tím teplem a vínem :-) Domeček se zahrádkou je taky náš sen, tak snad se někdy zadaří, zatím jsme to vyřešili chatou, malý je tam ohromně spokojený, vydrží si tam hrát hodiny a ta příroda, práce v zahradě, to tak nabíjí, akorát je to řešení pro ty teplejší dny. Děkuji za články, moc ráda vás čtu :-) P.

      Vymazat
  2. Krasne fotky v krasnem sadu!!!p.s. s vlasky to doma mame stejne;) Janca

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dekuju,Jani.
      Ditko uz ma vlasy po rozcesani az na lopatky,ale hodne se ji vlny,nechce nosit culika,takze to ma vecne rozcuchany a strapaty.Ale strihat ji nechci,je s tim roztomila.

      Vymazat
  3. Krásné fotky :) Jaro si také užíváme, jen na léto se netěším...

    OdpovědětVymazat

Latest Instagrams

© U nás doma. Design by Fearne.