úterý 9. května 2017

Něco malého na památku

Dlouho jsem přemýšlela, co malého na památku koupit rodičům a svědkům na svatbu. Něco, co by jim i po letech připomnělo náš den a co by jim udělalo radost. Vím, že to není zrovna originální, protože dnes podobný věci kupuje spousta lidí, ale předpokládám, že naši rodiče nesjíždí svatební weby nebo nehledají inspiraci na internetu, takže budou přece jen mile potěšeni :-)

Vše jsem kupovala na Fleru, od prodejce RAGINI a pokud byste v budoucnu chtěli pro své nejbližší taky nějakou drobnost, můžu vřele doporučit. S paní byla úžasná domluva, připravila mi grafické návrhy, řešily jsme spolu opravdu detaily, tak, aby výsledek odpovídal mým představám.

Já ji naposílala náš motiv pivoněk, fonty, které používáme u všech tiskovin a těšila se na balíček, který mi za pár dnů došel domů.  A jsem moc spokojená, je to opravdu krásná, precizní práce.





Pro tatínky jsem koupila spony na kravatu. Vlastně vymyslet jim něco na památku mi dalo nejvíc zabrat. Obecně mám trošku problém s tím, co koupit tátovi k narozeninám nebo Vánocům, protože znáte to, všechno má, nic nepotřebuje. Toto je drobnost a věřím, že vždycky, když si bude vybírat kravatu na nějakou událost a vezme sponu do ruky, vzpomene si na den, kdy ženil dceru.

Pro maminky jsem objednala sadu náušnic a řetízku, opět v pivoňkách. Protože mají obě nakoupený růžový šaty, aby ladily, můžou to využít i při obřadu.



No a protože obě milují knihy, vybrala jsem ještě záložky. Ať si na nás večer, když si před spaním otevřou knížku, můžou vzpomenout.



Se svědky to taky nebylo lehký. Mému muži bude svědčit jeho kamarád, mě zase můj bratranec. Svědek mého muže se pořád ptá, co má udělat, a já mu odpovídám, že nemusí dělat vůbec nic :-) Můj svědek mi zase pomáhá se vším kolem vína a výzdoby. Je vinař, takže víno budeme mít od něj, zajistí nám i domácí šampaňský. Vymyslela jsem si, jestli by mi mohl sehnat pár sudů, abych na ně mohla nachystat občerstvení před obřadem a pár pařezů, kam položím květiny, nic není problém :-) A za takovou pomoc jsem nesmírně ráda.


A tak jsem vymyslela ryze chlapský dárek. Placatku na kořalku a takovou drobnost v podobě klíčenky. Svatební meruňkovici budeme mít opravdu archivní s krásným příběhem. 

Můj děda, který už bohužel není mezi námi, byl vinař. Začal dělat víno, i když k tomu vůbec neměl žádný vlohy. Prostě si koupil knížku a naučil se to. A pak se to od něj naučil jeho syn. A pak zase jeho syn. A tak se u nás v rodině odjakživa pije víno. Díky dědovi. Byl to člověk, který za žádných okolností nedával najevo svoje emoce, nikdy neřekl, že ho něco bolí, ani neuměl pohladit. Za to mě jako malou občas vyvezl na výlet na traktoru nebo na mě později v mládí čekával na chodbě s láhví vína, když jsem k prarodičům dojela na víkend. A vítal mě mezi dveřmi slovy "Tak pojď, Zuzmen, čerstvě natažený, dáme si."

 Když jsem se narodila, stejně jako později mým bratrancům, nechal mi udělat takovou velkou broušenou láhev na kořalku, kde bylo moje jméno a datum narození. Když píšu velkou, myslím opravdu hodně velkou :-) Stála dlouhá léta v ložnici za skříní. A před 15 lety pak nakoupil několik litrů meruňkovice, láhev zalil voskem a řekl, že to mám od něj jako svatební dar, ať si ji pak otevřu na svatbě. Jak kdyby věděl, že tam prostě nebude.
Už je nachystaná, nedávno jsme ji poprvé otevřeli. A svědci ji na památku do placatek dostanou taky.



Snad se dárky budou líbit.
Dávali jste něco rodičům a svědkům i vy? 

Z.

2 komentáře

  1. Jezis, to je krasny. S tou merunkovici me to dojalo! Darky jsou krasne! My davali rodicum jen pernikove srdce s osobnim napisem od pernikarky. Vsichni svatebcane pak dostali bud domaci marmosku, pytlik kolacku nebo sranda darek sklenicku sul nad zlato. Svatebcane si mohli vybrat. S homemade cedulkama...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky, Hani. Co se týče dárků pro svatebčany, zvažovala jsem, jestli jim dát nějaký sušenky nebo něco domácího, nakonec jsem to zavrhla a vymyslela něco jinýho...

      Vymazat

Latest Instagrams

© U nás doma. Design by Fearne.