středa 21. června 2017

Oslava: Dárky

Vymyslet dárky pro tříleťandu mi zase nezabralo tolik času, jak jsem si myslela. Něco málo na hraní, něco na vyblbnutí na zahradě, něco pro chvilky tulení se všemi kamarády, který Áďa má, a nějaký drobnosti pro radost.




A že těch kamarádů je! Holky ze školky, děti z mateřskýho centra a pak ti plyšoví. Áďa má každovečerní rituál, po koupání jde do pokoje a pečlivě si vybírá kamaráda z plyše, který ji bude dělat v noci společnost. Střídá to. A běda, jak si vzpomene na plyšáka, kterýho si třeba zapomněla u babičky nebo ve školce. To je pak oheň na střeše. Plyšáci nemají jména, jsou to jen kamarádi. A aby je mohla nosit i na vycházky a neřešila věčný dilema, kam s nimi, když jede na kole, koupila jsem ji nosítko.

Nechala jsem ho ušít u této paní. Kdysi dávno jsem v jedné nosící skupině na koni, kterou jsem dřív moderovala, zaregistrovala, že paní šije dětská nosítka. Uložila jsem si fotku s tím, že se k tomu v budoucnu určitě někdy vrátím. A pak jsem si na ni někdy v zimě vzpomněla.  Nemá svoje webové stránky, ani profil na Fleru (nebo jsem je nevypátrala). Domluva s ní byla skvělá, protože neměla doma látky, které by se mi líbily (nechtěla jsem nic křiklavýho s infantilními vzory, chtěla jsem světlou látku s jemným vzorem kytiček), byla tak hodná, že šla do obchodu, nafotila mi látky dle mých představ a nosítko ušila opravdu na míru. A mně se moc líbí, precizní, skvělá práce.



Jedinou hračku, kterou Áďa dostane, je kuličkodráha, kupovala jsem ji tady. Už jsem několikrát psala, že hračky u nás prostě nefrčí, máme jich doma tak málo jako nikdo v našem okolí. Když ale chodíme mezi děti, jediný, co malou slečnu opravdu baví a u čeho vydrží dlouhou dobu, je právě kuličkodráha. Při výběru pro mě bylo důležitý jen to, aby byl výrobek ze dřeva. Tak jsem zvědavá, jestli bude mít úspěch.
Ovšem největším lákadlem a to, na co se dítě nejvíc těší, je trampolína. Áďa ví, že ji dostane a pořád se ptá, kdy už tu bude a kdy bude moct skákat. Nejsme žádní troškaři, výběr měl na starost muž a chtěl, abychom se tam vlezli i my, takže jsme ji vybrali fakt velkou, konkrétně tuto.

O pexesu, který jsem Ádi nechala udělat z našich fotek, jsem psala už tady, na dlouhý zimní večery je to ideální zábava.

A pak ještě dvě drobnosti z Mamiee.cz. Znáte tento e-shop? Já ho mám v merku už hodně dlouho a konečně jsem od nich něco objednala. Nabízí spoustu didaktických hraček a pomůcek a myslí i na děti se speciálními potřebami a třeba i na seniory. Sortiment mají opravdu široký.

Já hodně dlouho pátrala po nějakém hezkém prostírání. S hezkým motivem, v jemných barvách. A konečně jsme ho našla právě v Mamiie.cz, vybrala jsem tohle se srnkou, vybírat můžete z různých barev i motivů. Děti se učí základům stolování a mají před sebou názornou ukázku toho, kam patří hrneček a příbor.
Do košíku jsem pak přihodila ještě Projektor mořského světa. Když už se letos konečně chystáme k moři, tak si aspoň můžeme ukázat, co v sobě moře ukrývá. Rozhovory na toto téma mě fakt baví.

"Áďo, a tak co si myslíš, že bude u moře dělat?"
"Nevím, maminko. Asi koupat."
"A co tam budeme jíst? Na co se nejvíc těšíš?"
"Na zmrzlinku!"

Já už se na to taky moc těším :-)


Po večerech pracujeme na dětským hřišti. Asi před týdnem muž dokončil pískoviště a teď začíná pracovat na dřevěném domečku se skluzavkou. Jeho poznávacím znamením je to, že z práce často jezdí se dřevem na střeše. Jede dřevo, dlouho nic a až pak auto :-) A pak hoblujeme, natíráme a krásně to u nás voní.

Třeba to stihneme ještě do narozenin, uvidíme. 

Co mělo úspěch u vašich tříletých ratolestí? Já letos poprvé posílala instrukce i rodině, než aby se nám doma sešlo spoustu nesmyslů, tak je pro mě lepší varianta, když se složíme na trampolínu, kterou si Áďa tak moc přeje.

A v záloze mám ještě pár knížek, o těch třeba příště.


Z.

4 komentáře

  1. Úplně jako u nás.. rodina se skládá na trampolínu (teda tu ještě o fous vetší, ale stejnou značku) a pak lego a velký jeřáb. Zbytek u jsou maličkosti.. u nás zase hračky vedou, hlavně lego, tak musíme rozšířit zásoby ;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já myslím, že trampolína a skluzavka, kterou teď stavíme jsou tou nejlepší investicí a celý léto nebudu o dítěti vědět :)

      Vymazat
  2. Krásné dárky:-) To prostírání je skvělý nápad! My máme hraček taky málo, ale každodenní zábavou je dřevěná vláčkodráha, takže jakýkoliv doplněk má zaručený úspěch, ke třetím narozeninám to bylo depo pro vlaky, kam chodí spát:-) Taky je u nás v kurzu sport, třeba u dědy mají vnoučata ručně dělaný koš na basketbal, baví je kopat na branku atd., ale to jsou možná spíš klučičí aktivity.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Áďa právě dostává pravidelně od tchýně hračky po manželovi, různý postavičky, dinosaury, auta i lego, máme toho doma několik krabic a vůbec ji to nebere. Takže je to na půdě a čekám, jestli to někdy najde využití nebo to rozdám.
      Nejvíc ji teď baví různý skládačky a puzzle, co už má doma víc než rok a hned ráno po probuzení utíká do pokoje a skládá a skládá. Sama. Neuvěřitelný, ve 3 letech jsem se dočkala toho, že si sama opravdu chodí hrát do pokoje :)

      Vymazat

Latest Instagrams

© U nás doma. Design by Fearne.