neděle 18. června 2017

Svatební noviny

Svatební noviny dnes frčí, zatímco tak před deseti lety by si všichni ťukali na čelo a nikdo by nevěděl, o čem je řeč. Já jsem se s nimi setkala na svatbě jen jednou, ale už od začátku svatebních příprav jsem věděla, že je chci mít taky. Za prvé mě tyhle věci a detaily baví. Za druhé je to možnost pro všechny hosty, jak novomanžele trošku líp poznat. Za třetí máme kvanta fotek a tak jsem je chtěla nějak zužitkovat. Těch důvodů, proč je mít, je hned několik. Pro někoho je to třeba naprostá zbytečnost, já se při jejich realizaci celkem bavila, dost často nadávala, ale když jsem pak viděla, jak si v nich spokojený babičky a kamarádi listují, tak jsem si řekla, že ten čas stál za to. Navíc je to ideální prostředek pro svatebčany, jak si po obědě zrelaxovat u kávy a načerpat síly na večer :-)






Dnes na internetu existují předlohy, kam si jen dosadíte svůj vlastní text, noviny vám může navrhnout grafička, těch variant, jak si je udělat, je hned několik. 
Já na nich pracovala skoro půl roku. Sama, po večerech, když jsem zrovna neměla co dělat. Načrtla jsem si, jak bych zhruba chtěla, aby vypadaly, vybírala jsem fotky, sbírala nápady, sepisovala texty. Vždy jsem si na nějakou dobu dala pauzu a pak se do toho jednou za čas pustila a psala a psala a mordovala se s wordem a textovými poli.

Motiv pivoněk jsem použila z našeho svatebního oznámení, fonty jsem u všech tiskovin používala pořád ty samý a pak už šlo jen o to, vymyslet, co do nich vlastně napsat.

Hosté se tak mohli dočíst, na jaké jídlo se můžou těšit, proč jsme si vybrali Kurdějov jako místo svatby, ale hlavně to, jací jsme, co máme rádi, co nás spojuje, jak jsme se v průběhu let změnili a jak třeba vypadali naši rodiče, prarodiče a pra pra...v jejich svatební den.

Nemám tam žádné citlivé údaje, takže jsem do článku přidala screeny jednotlivých stran a můžete si v nich taky "zalistovat". 









 U této části jsem se při vytváření bavila snad nejvíc a dle ohlasů pak hosté uvítali, že nás mohli poznat zase z trochu jiné strany. Vycházíme z toho jako lehce choleričtí, naprosto odlišní jedinci :-)






A tady konečně všichni usoudili, že je Áďa celá maminka, protože v těch námořnických šatech mám čerstvě 3 roky a vypadám úplně stejně jako moje holčička. A heslo "Zuzka v námořnickým" jsem od babiček v náš svatební den slyšela hned několikrát.












Stálo mě to moře času, hodně trpělivosti, protože jsem za ty tři roky doma skoro zapomněla, jak se něco tvoří ve wordu, ale je dobrý zjištění, že i když nejste zběhlí v různých grafických programech, můžete si něco podobnýho vytvořit i v programech úplně základních.

Nepodcenila bych tisk, použili jsme tvrdší papír, aby noviny něco vydržely, svazovala jsem pak jednotlivý stránky dohromady provázkem a vypadaly hezky.

Celkem měly noviny 16 stran, což by se pro někoho mohlo zdát zbytečně moc, ale vzhledem k tomu, že spoustu místa zabíraly fotky, přišlo mi to tak akorát.

A tak mě zajímá, co vy? Odnesli jste si taky z nějaké svatby noviny svatebčanů nebo jste si je pro své hosty taky sami připravovali?

Mějte krásný zbytek neděle,
Z.

3 komentáře

  1. Krásné a na míru dělané ;-)
    Já je zatím na svatbě nepotkala

    OdpovědětVymazat
  2. Nádherné ...úplně si dokáží představit ten čas, který jste tomu věnovala...ale vyplatilo se...KRÁSNÉ!!!a originální detail svatby! Janča

    OdpovědětVymazat
  3. Zpetne me mrzi, ze jsem si take nedala tu praci a nevytvorila je. Je to pekna vzpominka. Ivet

    OdpovědětVymazat

Latest Instagrams

© U nás doma. Design by Fearne.